Gorefest - False (1992)

Label: Nuclear Blast

1. The Glorious Dead (4:36)
  2. State of Mind (5:37)
  3. Reality - When You Die (6:33)
  4. Get - a - Life (4:27)
  5. False (4:37)
  6. Second Face (5:18)
  7. Infamous Existence (5:41)
  8. From Ignorance to Oblivion (4:59)
  9. The Mass Insanity (4:18)
  10. Tired Moon * (4:24)
  11. Reality - When You Die (Live] / Forty Shades [Live) * (4:52)
  12. Demon Seed [Live] * (3:36)
  13. Erase [Live] * (4:59)
  14. Goddes in Black [Live] * (5:40)
avatar van ravenstein
Deze zorgde voor de grote doorbraak, maar spijtig genoeg werd het niveau van "False" daarna niet meer bereikt.
Afwisselend snel en dan weer loom beukend à la Bolt Thrower, maar nergens al te complex en nooit al te zwaar op de hand is dit voor mij altijd een lekker verteerbare Death Metal-schijf geweest die ik met plezier beluister.

Reality-- when you die is een zalig schijfje!

avatar van c-moon
Gorefest en "zaalig" zijn woorden die je me niet makkelijk samen in de mond zal horen nemen

avatar van tomthumb
Ik weet nog goed dat ik ´m kocht bij de Boudisque. The glorious dead op de koptelefoon, eerst het gepsroken intro en dan Ed Warby die aftikt op de hi-hat en dan UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH!!!!!!!!!!!!!!! Meer hoefde ik niet te horen ... die schijf moest ik hebben!

avatar van Eddie
Ha ha ha volledig herkenbaar. ik heb het al zovaak gezegd, NIET DRAMMEN MAAR RAMMEN!!!

De versie die ik heb is nog beter, naast tired moon staan er nog 4 live-tracks op, waaronder een schitterende live versie van reality - when you die en het fantastische goddes in black.

Na Mindloss de beste Gorefest cd. Vrij technisch met melodie en afwisselend met snelheid.Ze komen uit Zeeland en ik ook.Heb ze redelijk vaak live gezien,allen goede shows.De albums die volgden zijn vrij teleurstellend met als dieptepunt Soul Surviver. Vlak na de reunie en nieuwe cd ben ik weer naar hun optredens gegaan,en alles was weer ouwe jongens krentebrood.Veel nummers van de eerste 2 cd s een paar nieuwe die niet slecht zijn.

Goede deathmetal plaat. Een van de weinige cd's uit het genre die mij tegenwoordig nog steeds kan boeien. 3.5*

avatar van notsub
Gorefest is voor mij vooral een live band. Van dit album kende ik de live krakers dus wel en dat blijken ook de leukste nummers. Er wordt hier wel een poepie beter gespeeld dan op het debuut en de zang is gewoon erg bruut. Met name de herkenbaarheid van de songs is een sterk punt van deze death metal release.

avatar van Curvanordx
Reality when you die op DOA - Meesterlijk!

avatar van Don Cappuccino
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH!!!!!!!!!!!!!!!

Dan weet je gewoon dat je goed zit! The Glorious Dead is echt een van de bruutste openers op een Death Metal-album! De afwas wordt een stuk leuker met dat nummer.

Voor de rest staat dit album vol met geweldige nummers, soms op een vrij laag tempo wat inderdaad wel aan Bolt Thrower doet denken en de andere keer een heel hoog tempo. Die Ed Warby zet geweldige blastbeats neer! Ook het slomere beukwerk klinkt heerlijk, heel veelzijdig. Geen wonder dat de man op de albums van Ayreon speelde en nu bij Hail Of Bullets.

4 sterren.

avatar van Edwynn
En hij drumde bij Elegy.

False is een mooie combinatie van old school death metal met een aantal lekkere melodieuze invloeden. The Mass Ïnsanty ademt gewoon heavy metal zonder aan death metal oerkracht in te boeten.

Reality When You Die is het absolute topstuk. Ik kan mij een optreden herinneren waarin dit nummer het kader van de gehele setlist vormde. Buitengewoon gaaf.

avatar van B.Robertson
Een prettig album zo op de nieuwjaarsochtend. Heb nu 4 albums van die band. 1 keer als voorprogramma van Judas Priest gezien.