Ian Anderson - The Secret Language of Birds (2000)

Label: Fuel 2000

1. The Secret Language of Birds (4:19)
  2. The Little Flower Girl (3:37)
  3. Montserrat (3:22)
  4. Postcard Day (5:06)
  5. Water Carrier (2:57)
  6. Set-Aside (1:28)
  7. A Better Moon (3:47)
  8. Sanctuary (4:41)
  9. The Jasmine Corridor (3:54)
  10. The Habanero Reel (4:02)
  11. The Panama Freighter (3:22)
  12. The Secret Language of Birds (Part Two) (3:06)
  13. Boris Dancing (3:07)
  14. Circular Breathing (3:45)
  15. The Stormont Shuffle (3:13)
beaster1256
leuk solo plaatje van ian anderson , de zanger van jethro tull , mooie liedjes en goed gespeeld maar zonder diepgang en je alleen voor echte jethro fans , er staan zelfs geen uitschieters op , alles kabbelt rustig verder .

Zeker een leuk solo album, mooi instrumentwerk. Misschien geen echte uitschieters, maar daar heb geen probleem mee als de cd goed is. Maar ik ben een fan van jethro tull (niet al het werk, vooral de meer folk rock achtige albums). Voorlopig 3.5 ster, maar ik twijfel nog.

Dit album is meer dan 3.5 waard, dus heb ik de stem/plaats gecorrigeerd tov van andere albums.

avatar van vigil
Zeer aardige soloplaat van Anderson. Verwacht geen radicale koerswijziging ten op zichte van het JT werk. Als je dat goed vindt dan kan je dit ook waarderen. Het is hoogstens wat rustiger.

Ozric Spacefolk
Muziek verschilt niet zoveel van wat Jethro Tull uit de jaren negentig.

Het is nog meer akoestisch, en Ian Anderson laat zich nog meer beïnvloeden door wereldmuziek.

Uiteindelijk is het ontzettend aangename en melodieuze plaat die met name in de zomer een erg lekker gevoel geeft.

Ian Anderson speelt samen met Andrew Giddings alle instrumenten (en dat zijn er nogal wat), met uitzondering van de drumpartijen (hier en daar) en wat electrische gitaar (hier en daar), welke verzorgd is door Martin Barre....

avatar van Deranged
Ian is een echte Renaissance man.

Niet alleen virtuoos bedreven op de dwarsfluit maar weet ook op de akoestische gitaar een zeer noemenswaardige bekwaamheid tentoon te stellen.

Dit en het opvolgende solo album laten zich dan ook karakteriseren door een bijzonder waardig samenspel tussen die twee.

En bovendien weet hij ook nog eens qua tekst het een en ander neer te zetten.

En natuurlijk niet te vergeten zijn smaakvol kenmerkende zang.

Al deze elementen van de kunsten tezamen uiterst verfijnd verweven.

Een Renaissance man.