U.D.O. - Live from Russia (2001)

Duitsland
Label: Nuclear Blast

1. Holy (5:21)
  2. Raiders of Beyond (4:15)
  3. Midnight Mover (3:14)
  4. Independence Day (5:53)
  5. Metal Eater (4:16)
  6. Protectors of Terror (4:32)
  7. Animal House (3:58)
  8. Turn Me On (5:34)
  9. Drum Solo (2:29)
  10. T.V. War (3:40)
  11. No Limits (4:11)
  12. Run If You Can (5:23)
  13. Winter Dreams (5:27)
  14. In the Darkness (6:04)
  15. Like a Loaded Gun (4:46)
  16. Recall the Sin (5:03)
  17. Break the Rules (4:00)
  18. Midnight Highway (4:11)
  19. Heaven Is Hell (7:15)
  20. Monster Man (3:09)
  21. Living on a Frontline (11:47)
  22. Heart of Gold (4:58)
  23. Shout It Out (8:32)
  24. Cut Me Out (5:00)
  25. I'm a Rebel (3:39)
  26. They Want War (6:19)
avatar van Sinner
Udo draait al heel wat jaartjes mee, en heeft altijd stug vastgehouden aan hetzelfde soort recht-toe-recht-aan metal dat hij ook al ten tijde van Accept maakte. Solo is het dan wel zo dat het vaak het niveau van Accept niet haalt, maar toch heeft hij over de jaren heen een aantal heel behoorlijke songs bijeen geschreven. Op deze live cd staat dan ook zowat de betere selectie hieruit, natuurlijk aangevuld met redelijk wat Accept tracks.

Het geluid van de cd vind ik persoonlijk wat tegenvallen, en met name de drums klinken me vaak wat te mat. Dit is dan ook best jammer want de uitvoeringen van de songs zijn op zich best goed, en het publiek is heel enthousiast (wat natuurlijk niet verwonderlijk is als je bedenkt hoeveel metal bands doorheen Rusland toeren).

Wel heel leuk is dat wat betreft de Accept tracks er voor is gekozen om songs te spelen die niet zo meteen voor de hand liggen. Dus geen Balls To The Wall, Metal Heart of Fast As A Shark, maar wel TV War, Heaven is Hell en Turn Me On. Op zich dus best een redelijke live cd, die het wel niet haald bij bvb Staying A Life (maar dan vooral door het geluid).