The Saturdays - Finest Selection (2014)

Alternatieve titel: The Greatest Hits

Label: Polydor

1. What About Us? (3:41)

met Sean Paul

2. Higher (3:18)

met Flo Rida

3. Ego (3:03)
  4. All Fired Up (3:12)
  5. What Are You Waiting For? (3:25)
  6. Up (3:24)
  7. Forever Is Over (3:24)
  8. Issues (3:35)
  13. Not Giving Up (3:19)
  14. 30 Days (3:04)
  15. 808 (3:12)
  16. Gentleman (3:40)
  17. If This Is Love (2:56)
  18. Walking Through the Desert (3:22)
  19. My Heart Takes Over (4:06)
  20. Just Can't Get Enough (3:07)
  21. Not That Kinda Girl * (3:09)
  22. Flashback * (3:13)
  23. Wildfire * (3:37)
  24. Beggin' * (3:09)
  25. Turn Myself In * (3:35)
  26. Love Come Down * (3:32)
  27. Ladykiller * (3:20)
  28. I Can't Wait * (3:43)
  29. Somebody Else's Life [Acoustic] * (3:16)
  30. Had It with Today * (3:15)
  31. Ready to Rise * (3:33)
  32. So Stupid * (3:23)
  33. What am I Gonna Do? * (3:16)
  34. On the Radio * (3:52)
  35. Unofficial * (3:53)
  36. Golden Rules * (3:50)
  37. Bigger * (2:51)
  38. Crashing Down * (3:10)
  39. When Love Takes Over * (3:51)
totale tijdsduur: 1:07:07 (2:12:35)
avatar van NewYorkCityLight
1,5
The Saturdays zijn een meidengroep uit Engeland, eigenlijk alleen bekend in eigen land.

The Saturdays worden gekenmerkt door platte popdeuntjes, een 'generiek' geluid, en een geobserdeerde fanbase - type homoseksuele, social media tieners. Alhoewel hun albums nooit echt goed hebben verkocht is het ze nog steeds gelukt om de platendeal te behouden - al verwacht ik wel dat dit het laatste is wat ze uitbrengen.

Ik ken alle singles en de discografie is zeer matig. Al helemaal als je het vergelijkt met die van andere Engelse girlbands als All Saints, Sugababes of Girls Aloud. Deze meiden hebben geen persoonlijkheid - en als ze dat wel hebben komt het in ieder geval niet naar voren in de muziek die onder hun naam wordt uitgebracht.

Toch weten de singles wel redelijk te scoren. 13 top 10 hits zijn er terug te vinden op dit album. Uiteindelijk is het ze zelfs gelukt om een nummer 1 hit te scoren met de draak 'What About Us?'.

Maar vooruit, niet alles is slecht. 'Work', 'Forever Is Over' en 'Gentleman' kunnen er nog mee door. En er staat zelfs een echte knaller op. 'All Fired Up' vind ik echt verrassend sterk en is eigenlijk het enige nummer van ze dat ik uit mezelf op zou zetten. Heerlijk die opbouw naar het refrein ''Blow my mind, DJ blow my mind''. 'All Fired Up' werd later nog gekloond in de vorm van 'Not Giving Up' maar dat nummer is niet half zo catchy.

Ik mag hopen dat ze het na het uitbrengen van dit album voor gezien houden en plaats maken voor een nieuwe girlband die in de voetsporen kan treden van de hiervoor genoemde namen. Van Girls Aloud heb ik de eerste verzamelaar en van de Sugababes alles (m.u.v. 'Sweet 7') maar van The Saturdays laat ik het absoluut links liggen.