Damon Albarn - Democrazy (2003)

Label: Honest Jon's

6. Back to Mali (1:08)
  7. I Miss You (2:23)
  8. Hymn to Moon (1:18)
  9. Desert (2:56)
  10. Subspecies of an American Day (2:27)
  11. American Welfare Poem (3:07)
  12. Saz Theory Book (2:39)
  13. Gotta Get Down with the Passing of Time (2:19)
  14. End of Democrazy (3:40)
avatar van Sjaakspeare
Heeft deze man een solo-album?
Kan onmogelijk slecht zijn lijkt me

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Democrazy is a 2003 vinyl-only release by Damon Albarn. He recorded these songs, which are little more than demos, during the US leg of Blur's tour for Think Tank in various hotel rooms. He then decided to issue the result, on 8 December that year, in a double 10" vinyl set on his Honest Jon's label limited to 5000 copies. On 22 December Albarn showcased the demos at a live gig in London's Neighbourhood club. One of the songs, I Need A Gun, was extended and performed (as "Dirty Harry") by Gorillaz on their album Demon Days.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Doordat alle liedjes kale demo's zijn is dit meer een soort van wannahave . De keren dat ik deze op mn platenspeler leg hebben eerder als reden dat ik het aan iemand wil laten horen dan omdat ik er uitgebreid zelf naar wil luisteren. In ieder riedeltje zit wel potentie, en ze zouden stuk voor stuk kunnen worden uitgewerkt tot nóg een Blur/Gorillaz nummer, maar het zijn en blijven pure demo's. Lastig om er een cijfer voor te geven maar het feit dat hij al deze liedjes tussen shows en reizen door heeft opgenomen in een hotelkamer geeft toch extra flair aan deze demotape.

avatar van Wickerman
Leuk document dat goed laat zien hoe Damon Albarn alvast wat melodieën en teksten voor zichzelf opnam. Qua geluid past het in het straatje van de platen Gorillaz en Think Tank. Interessante verpakking, met twee 10 inch vinyl schijven die je niet vaak ziet. Voor de liefhebber van het werk van Damon een must have.