Train - Bulletproof Picasso (2014)

Label: Columbia

1. Cadillac, Cadillac (3:23)
  2. Bulletproof Picasso (3:53)
  3. Angel in Blue Jeans (3:25)
  4. Give It All (3:44)
  5. Wonder What You're Doing for the Rest of Your Life (3:23)

met Marsha Ambrosius

6. Son of a Prison Guard (3:39)
  7. Just a Memory (3:48)
  8. I'm Drinkin' Tonight (3:35)
  9. I Will Remember (3:13)
  10. The Bridge (4:29)
  11. Baby, Happy Birthday (3:43)
  12. Don't Grow Up So Fast (3:23)
  13. Drive By [Live in San Francisco] *
  14. Calling All Angels [Live in San Francisco] *
  15. Save Me, San Francisco [Live in San Francisco] *
  16. Hey, Soul Sister [Live in San Francisco] *
  17. Drops of Jupiter [Live in San Francisco] *
avatar van tbouwh
Matig album van Train. De houdbaarheidsdatum van deze band lijkt nu toch wel definitief verstreken.
Angel in Blue Jeans vond ik nog wel een leuke single, en ook Bulletproof Picasso heeft wel wat potentie, maar de rest klinkt toch grotendeels wat inspiratieloos. Ook de leadzang gaat af en toe wat op de zenuwen werken. Echt slecht wordt het ergens, daar de meeste nummers nog wel degelijk zijn, maar dit levert geen voldoende op. 2,5*

avatar van Shelter
Ik ben verre van een Train fan, maar ik vind dit toch een heerlijk album met veel muzikaliteit en een goede stem die erbij past. Ik ben zelfs onder de indruk van dit album

avatar van Madjack71
Train gaat op dit Bulletproof Picasso vrolijk ongegeneerd verder waar ze gebleven waren, zonder nieuwe wegen te verkennen. Groot gelijk hebben ze. Hun vorige album was een groot commercieel succes en dat wil je voortzetten. Nummers zonder al teveel gravende muzikale diepgang, maar enigszins prima liggend in het gehoor voor een fietstochtje naar de stad, om daarna weer net zo makkelijk te vergeten.

avatar van janneman
Slechter dan zijn voorganger maar zeer pruimbaar. Vanavond net voor het eerst beluisterd.