Gary Numan - Living Ornaments '79 (1981)

Pop / Electronic
Label: Beggar's Banquet

1. Airlane (3:12)
  2. Cars (3:20)
  3. We Are So Fragile (2:33)
  4. Films (3:45)
  5. Something's in the House (4:08)
  6. My Shadow In Vain (2:50)
  7. Conversation (7:45)
  8. The Dream Police (4:12)
  9. Metal (3:25)
  10. Intro * (2:32)
  11. Me! I Disconnect from You * (3:03)
  12. M.E. * (4:43)
  13. You Are in My Vision * (3:12)
  14. Random * (3:39)
  15. Everyday I Die * (3:36)
  16. Bombers * (5:31)
  17. Remember I Was Vapour * (4:51)
  18. On Broadway * (4:39)
  19. Down in the Park * (5:39)
  20. Are 'Friends' Electric? * (5:33)
  21. Tracks * (3:10)
De uitvoering van MY CONVERSATION is geweldig

Schitterend live-album. Gary Numan in zijn hoogdagen.

avatar van RonaldjK
Eerste van drie livealbums van degene die synthwave de hitlijsten in katapulteerde. Weergave van Gary Numans tournee The Touring Principle.
Living Ornaments '79 laat zich het best omschrijven als een best-of-met-publiek, voor mij nauwelijks iets toevoegend aan de studio-opnamen van Tubeway Army / Gary Numan. Tegelijkertijd is er ook helemaal niets mee mis: de band speelt als een geoliede machine en deze pioniers van het genre bewezen het geluid ook live te kunnen waarmaken. Op viool klinken de gastbijdragen van Billy Currie van Ultravox, die Numan ook in de studio assisteerde.

Numan bracht dit album niet alleen als enkele schijf uit, maar ook als duo-lp met Living Ornaments '80.

In Nederland deed dit zowat niets. In het Verenigd Koninkrijk haalde het in de enkele versie in april 1981 #47. Een week later, begin mei 1981 #2 in de duoversie Living Ornaments '79 and '80.