Jacques Brel - Jacques Brel (1968)

Alternatieve titel: J'Arrive

Belgiƫ
Label: Barclay

1. J'Arrive (4:43)
  2. Vesoul (3:06)
  3. L' Ostendaise (4:46)
  4. Je Suis un Soir d'Eté (4:07)
  5. Regarde Bien Petit (4:36)
  6. Comment Tuer l'Amant de Sa Femme ... (2:37)
  7. L'Eclusier (4:16)
  8. Un Enfant (3:41)
  9. La Bière (3:11)
  10. La Chanson de van Horst * (2:57)
  11. L'Enfance * (2:51)
Vesoul...prachtig.

fredpit
Vesoul...Waarom is er nog geen standbeeld voor dit nummer opgericht ?

Vesoul, mijn lievelingsliedje van Brel, maar ook voor de rest een mooi album met veel nummers die nu niet meer zo bekend zijn (ik kende ze toch niet) maar wel de moeite waard zijn. In vergelijking met zijn meesterwerken van een paar jaar eerder is het wat rustiger, volwassener misschien ook? In ieder geval besloot Brel na deze plaat om zich op films en theater te richten en het pure zingen te laten voor wat het was - ik ben geen kenner en heb geen idee of hij zijn laatste twee platen uit de periode ervoor zelf goed vond, maar misschien voel je wel een beetje dat het wat op begon te geraken. Hoewel dit zeker niet de 'plaat te veel' genoemd mag worden

avatar van CWTAB
Vanmorgen gevonden op een rommelmarkt maar onder de naam: Vesoul 4, krak dezelfde setlist maar een reedition de 1978... beetje raar om na 10 jaar een plaat opnieuw uit te brengen onder een andere naam en een andere hoes.