Incubus - Morning View (2001)

Label: Immortal

1. Nice to Know You (4:43)
  2. Circles (4:09)
  3. Wish You Were Here (3:31)
  4. Just a Phase (5:30)
  5. 11am (4:13)
  6. Blood on the Ground (4:34)
  7. Mexico (4:19)
  8. Warning (4:39)
  9. Echo (3:34)
  10. Have You Ever (3:15)
  11. Are You In? (4:24)
  12. Under My Umbrella (3:29)
  13. Aqueous Transmission (10:18)
  14. Pardon Me [Live in Denver] * (4:17)
  15. Favorite Things [Live in Denver] * (3:44)
  16. Clean [Live Acoustic] * (4:11)
  17. Drive [Acoustic] * (3:48)
  18. The Warmth [Live] * (4:59)
  19. Wish You Were Here [Live] * (3:36)
totale tijdsduur: 1:00:38 (1:25:13)
avatar van Ploppesteksel
Linkin Park.
Brandon Boyd is dan toch wel miljarden keren beter als de zanger van Linkin Park, Incubus is veel origineler zoals je al aangeeft met vooral het feit dat Incubus niet altijd dezelfde nummers met stevige gitaarriffs maakt, kijk maar hier naar Aqueous Transmission, Wish you were here & op SCIENCE vind ik 'Magic Medicine' ook wel een geniaal nummertje.
Ik vind SCIENCE en de recentste Light Grenades toch betere albums dan deze Morning View ondanks dat dit album ook op zijn minst een 3,5 à 4 verdient ..

Grappig hoe de meningen hier zoveel kunnen verschillen, het is zoals al eerder gezegd een echte hate it or love it album geworden.

Persoonlijk vind ik dit echt een geweldig album. Een van mijn all-time favourites durf ik zelfs te zeggen. De diversiteit op dit album is ontzettend groot. Snelle en rustige songs worden goed van elkaar afgewisseld. De hardere kant van Incubus blijft toch ook nog intact. Denk aan nummers als Blood on the Ground en Have you ever.

Mijn favoriete nummers zijn Wish you were here en Aqueus Transmission. Deze nummers komen ook voor in mijn all time favorite song lijst. Ik ben dan ook een groot fan van Incubus.
Aqueus Transmission is zo apart en heel erg rustgevend. Ik krijg iedere keer weer kippenvel als ik hem hoor. Ik heb er ook een traditie van gemaakt om dit nummer tijdens onweer op te zetten.

Mindere nummers? Nee sorry, de minste is Echo imo maar ook die zet ik met liefde op.

avatar van SirNoodle
1 van hun zwakkere albums. Waar ze op andere albums het soms nog recht trekken met een paar echt goeie nummers, is het hier zoals iemand anders al schreef van alles een beetje net niet.

Het zet hier en daar wel eens mooi aan, of je hoort eens een lekker stukje, maar er is geen enkel nummer die me echt kan bekoren.

Weet je zeker dat je goed naar Wish You Were Here, Blood on the Ground, Are Youn In en Aqueous Transmission hebt geluisterd?
Dat zijn toch echt schoten in de roos als je het mij vraagt.

D-ark
SirNoodle schreef:

Hier wel. Gewoon blijven proberen.

avatar van Kazyum1
Geniale plaat als je het mij vraagt. Track 3-5, en 9-13 vind ik allemaal zeer fijn. Zeker een 4tje.

Deze album doet het hem vooral ook voor mij omdat ik er veel emotie hecht aan. Ik heb deze album van mijn ex gekregen 2 jaar terug.
Enkele lyric lines doen het voor mij ook echt, zoals in Aqueous Transmission "2 weeks with out my lover" - voor mij symbolisch voor de 2 jaar geleden.
Ook Under My Umbrella: "When I close my eyes, I remember why I smile".
Myeh, voor mij is dit een erg mooi album met veel emotionele waarde.

avatar van lauradance
een paar heerlijke liedjes op deze cd maar de rest is iets om snel aan voorbij te skippen.

De 5* die ik hier gaf toen ik pas net op MuMe zat moet ik nu toch echt gaan ontnemen. 1.5 jaar en vele albums later moet ik toegeven dat dit zeker geen perfecte plaat is. Blijft overigens nog steeds een goed werkje hoor. Met enkele uitschieters als Wish You Were Here, Are You In en Aqueus Transmission. De rest is toch niet meer dan leuk bij nader inzien. Heel punt er af.

Ik hoor voor het eerst in jaren "Are You In?" weer eens. Blijft een mooi nummer, maar nu valt me die voortdurende Kraftwerk-sample pas op.

avatar van Harco
Herman had gisterochtend blijkbaar ook 3FM opstaan, haha. Heb daarom gisteren ook dit album maar eens gepindakaasd. Was voorheen nooit een fan van Incubus terwijl al mijn vrienden dat wel waren, maar ik heb het album vandaag en gisteren toch grijsgedraaid.

Harco schreef:

Terecht

Doet me ook aan Faith No More denken, maar zonder de gekte.
Verder hoor je duidelijk dat 30 Seconds To Mars hier naar geluisterd heeft.

avatar van discipline
Lekker albumpje vooral Nice to know you, Wish you were here, Echo en Are you in zijn geweldige nummers de rest is ook zeker niet verkeerd een dikke 3,5*

avatar van Don Cappuccino
Vandaag deze voor 5 euro gekocht samen met A Crow Left of the Murder. Heerlijk rustgevend album. Wish You Were Here kende ik al heel lang, geweldig nummer. Maar de rest is ook erg goed, de zang vooral. De afsluiter is ook apart, met een Chinees snaarinstrument. Hele goede balans tussen de hardere en de zachtere nummers. 4 sterren, nu ga ik A Crow Left of the Murder luisteren.

Ik heb net deze cd besteld ik heb Make Yourself en A Crow Left Of The Murder al en deze kosten maar 7.99!
Maar ik heb een limited edition besteld in zo'n ijzeren doosje dnek ik wete iemand het verschil tussen de limited edition en de gewone cd?

avatar van Ernie Ball
Ik vind deze zelfs een beetje saai, zeker vergeleken met de andere Incubussen

Ik heb hem dan toch gekocht na Dat Make Yourself zo'n goede was!
Ik kende er nog maar 3 nummers ofzo van maar hij begint echt lekker de eerste 3 nummers zijn echt wel goed.
Dan Just A Phase en 11 AM zijn echt wel de dieptepunten van het album.
Blood On The Ground is een twijfelgeval het is zeker niet zo slecht als de vorige maar ook zeker niet bij mijn favoriete nummers van de plaat.
Mexico is ook een leuk, rustig nummertje maar duurt een beetje te lang en dan word het een saai nummertje ipv een rustig nummertje.
En dan met Warning begint terug het betere werk tot het einde!
En Aqueous Transmission is echt een heerlijke afsluiter vind ik.
Een goed album dus maar ik had er ietsje meer van verwacht!
Ik geef er 3 sterren voor (mischien met een paar meer luisterbeuretn nog wel een half sterretje meer!

Ozric Spacefolk
Heerlijke plaat, wat mij betreft de enige plaat van de band, die ertoe doet...

Are you iiiiiiiiiiin Geniale videoclip. Weet niet waarom

avatar van Don Cappuccino
Een hele lange tijd is mijn top 10 onveranderd gebleven maar vanaf vandaag komt daar verandering in. Welkom Morning View!

Waarom? Omdat ik dit album echt heel vaak heb gedraaid dit jaar en dat het van begin tot eind gewoon echt heel erg goed is. Incubus weet zich toch van genregenoten te onderscheiden door echt geweldige instrumentatie. Een nummer als Circles heeft bijvoorbeeld een hele gave verschuiving.

Prachtige rustige nummers en paar die lekker rocken. Aqueous Transmission is toch wel een van mijn favorieten, heerlijk nummer wat 10 minuten boeit. Wat Hybrid Theory voor mij 5 jaar geleden was is Morning View nu. Dat betekent dat ik uiteindelijk alle teksten uit mijn kop ken.

avatar van ChiefRocka
Zelfs na al de jaren dat ik het album al in me collectie heb. Blijf ik er toch moeite mee houden een goede duidelijke mening over dit album te formuleren. Het album bevat eigenlijk maar 3 nummers die op elke willekeurige dag wel kan luisteren ( Circles, Warning en Are You In). Voor de rest van het album ben ik erg afhankelijk van 'mijn mood van de dag'. De ene dag kan ik redelijk genieten van de overige nummers, de andere dag wil ik er niet eens overnadenken de overige nummers op te zetten. Vlak na het aanschaffen had ik het idee dat album op me zou moeten groeien. Jaren later kan ik echter wel concluderen dat daar toch absoluut geen sprake van is. Geen slecht album, maar zeker ook niet goed, ik geef het een krappe 2,5.

avatar van Depeche4ever
super album, wereldband

avatar van Shelter
Circles, Wish You Were Here, Mexico en Are You in zijn de beste nummers voor mij.
Maar het album als geheel vind ik niet echt super of zo. Ik ben wel een Incubus liefhebber maar op albums staan voor mij vaak teveel "niet zo" nummers op.
Wellicht ben ik meer voor een greatest hits album van deze band

avatar van bas2204
Het eerste album dat ik ooit als fysieke CD aanschafte en daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad. De 4* zijn dan ook misschien een klein beetje ingegeven door de herinneringen, maar ook moet ik zeggen dat de muziek dit ook wel rechtvaardigt. Al met al een album wat ik nog lang zal koesteren.

Ozric Spacefolk
Bij deze plaat krijg ik ook nostalgische gevoelens.

Er was echt een periode rond de milleniumwisseling, dat ik me echt bezig hield met moderne en bekende bandjes. Helemaal in de ban van numetal en alt.metal.
Incubus was één van die bandjes die ik echt volgde. Lang is deze plaat mijn favoriet geweest.

Behalve de songswriting is de productie ook precies wat ik erg lust. Wish You Were speelde ik nog in een bandje, toentertijd.

Ik heb nu ook de nieuwere platen van Incubus aan geschaft, want ik was afgehaakt na A Crow Left for Murder.

avatar van pureshores
Are you in vond en vind ik nog steeds een supernummer.
Het klopt dat er rond de eeuwwisseling veel van dit soort rockbands waren die tevens flirtten met een DJ in de gelederen en af en toe een electronisch uitstapje maakten.

Volgens mij kende ik Nice to know you ook-die moet ik even herbeluisteren

Ook ik heb deze grijs gedraaid. Voor mij toch wel beste album van Incubus. 11Am is echt top.

avatar van thetinderstick
Nooit echt een groot Incubus fan geweest, maar dit was toch wel een erg fijn en vooral veelzijdig plaatje. Met "Nice To Know You", "Wish You Were Here" en "Are You In" als hoogtepunten.