NehruvianDOOM - NehruvianDOOM (2014)

Label: Lex

6. Darkness (HBU) (4:16)
  7. Caskets (4:51)
  8. Great Things (3:50)
  9. Disastrous (3:03)
  10. They Say Bishy Bish * (4:40)
avatar van Oepsje
"Om" klinkt alvast erg fijn!

avatar van niels94
Wow, inderdaad zeg! 17 jaar is die gozer pas, wat een talent zeg... Maar een heerlijke beat ook. Ik moet er wel bij zeggen dat ik Darkness dan weer een stuk minder interessant vind. Prima nummertje, maar met name een vrij zwakke hook. Maar ik kijk hier wel naar uit. Hopelijk komt DOOM wel een aantal keer aan het woord.

avatar van Deranged
Ik zit maar te wachten op dat album met Ghostface.

avatar van MJ_DA_MAN
Darkness (HBU) bevat voor de verandering (not) een oude Metal Fingers-beat; Om heeft naar mijn weten wel een nieuwe productie.

FelipeGutiérrez
Een nieuwe Doom plaat, altijd leuk. Weet iemand trouwens wat meer over die Nehru? 17 jaar pas, zeker een talentvolle jongen die ik in de gaten ga houden.

avatar van Oortrommel
In het voorprogramma van NaS stal deze man live ook al de show. Dit staat sowieso op de verlanglijst voor 2014.

avatar van Holla
Bishop Nehru! De jongeman die naar voren treedt vanuit de Beast-coast dropte al 2 bijzonder fijne mixtapes waarmee hij dit album met de grote meneer DOOM toch echt verdient heeft. De tracks die ik voorlopig gehoord heb zijn erg erg vet

avatar van Harderwiek
Om is heerlijk!

avatar van Snoeperd
Inderdaad, maakt me heel benieuwd naar dit album.

avatar van Xinray
Zin an.

FelipeGutiérrez
Dit is dus blijkbaar geleakt. Maar eens checken binnenkort.

FelipeGutiérrez
Helaas lees ik alleen maar negatieve reacties tot nu toe op het internet.

nedbed
Valt inderdaad wel een beetje tegen, want het is helaas allemaal niet van het niveau OM. Dat is duidelijk de sterkste track. Gelukkig staan er verder nog wel een aantal tracks op deze plaat die ook gewoon erg fijn zijn: Caskets, Coming For You en Great Things bijvoorbeeld. Mindere momenten zijn wat mij betreft Mean The Most en het zwakke refrein van So Alone.

avatar van MJ_DA_MAN
Zijn het, op Darkness (HBU) na, allemaal wel nieuwe beats?

nedbed
Weet ik niet. Ik herkende geen van de beats, maar ik ken dan ook niet al het Metal Fingers-materiaal van DOOM.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Volgens mij zijn het voornamelijk nieuwe beats ja, al is het een tijd geleden dat ik Metal Fingers heb beluisterd. Prima beats bovendien, voor DOOMs doen.

avatar van thgryda
De twee gelekte tracks klinken alvast goed, ik ga het dra eens in zijn geheel beluisteren. Ik ben nooit een grote Doom fan geweest (al zeker niet van zijn beats) maar Bishop Nehru is wel een héél aangename rapper. Ik had al van hem gehoord maar dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk iets van hem beluister en dat valt allerminst tegen! Ik denk dat hij samen met Joey Badass (die ik persoonlijk niet zo indrukwekkend vind als Nehru) kan behoren tot de top van de nieuwe generatie rappers...

avatar van siedss
korte albums

avatar van Stalin
Luister het complete album via deze link.

avatar van Srananbloke
Ben nog niet echt onder de indruk. Hij luistert wel lekker weg, maar ik mis net dat beetje extra. Zal zoals zoveel albums wel wat tijd en meer luisterbeurten kosten voor ik overstag ben. Ik ben het er wel mee eens dat 'Om' erg fijn is

In 'Disastrous' (een Madlib productie naar ik heb begrepen) hoor je trouwens een kleine referentie naar (vermoedelijk) MH17. De nummers zijn dus van vrij recente aard. Of misschien ben ik de enige die dat opmerkelijk vind omdat ik nog steeds stilletjes hoop op een nieuwe Madvillain met al die kruimels die door de jaren heen zijn losgelaten

avatar van Kos
Kos
Darkness mag er wezen.

avatar van niels94
Het hele album mag er op zich wezen, maar echt van onderscheidend niveau is het, op Om na, allemaal niet wat mij betreft. Wel als je bedenkt dat Bishop Nehru zeventien was toen hij dit inrapte (nu is hij al achttien, hij wordt al oud...), want wat een talent, maar misschien hadden ze nog een paar jaartjes moeten wachten met deze samenwerking. Dat is ook zo'n beetje de strekking van de recensie die ik schreef.

avatar van waxs
@Srananbloke er doken op Rappcats pas weer recente foto's van Madlib en DOOM op.

avatar van Oortrommel
Ik word hier ongemakkelijk van. In het voorprogramma van NaS (Tivoli, 2014) klonk deze jongen enorm geïnspireerd en enthousiast maar op dit album is het allemaal wat lauwtjes. Nehru heeft in ieder geval nog heel wat te sleutelen aan zijn teksten en delivery. En van een 17-jarige is dit nog te vergeven maar ook Doom klinkt enorm afgezaagd. Het lijkt alsof hij wat 2004 leftovers heeft afgestoft en cadeau heeft gedaan aan Nehru. Laatstgenoemde had beter voor een soloplaat kunnen gaan.

avatar van Silky & Smooth
Het klinkt allemaal wat gewoontjes. Nehru is een prima rapper met een fijne flow, maar dankzij DOOM steekt deze plaat net boven de middelmaat uit! Niet dat hij zo indrukwekkend is, maar van een matige DOOM kan ik nog steeds wel genieten.

avatar van thomzi50
Er is hiervan nu een redux-versie verschenen, onder andere op Spotify, met een andere tracklist. Weet iemand hier meer van?

avatar van ZAP!
thomzi50 schreef:
Hier is 'ie. Zal 'm even toevoegen. -edit- ik wacht er even mee, want ik weet niet zeker of een redux toevoegbaar is...