André Hazes - Liefde, Leven, Geven (1988)

Label: EMI

1. Blijf bij Mij (2:56)
  2. Als Je Alles Weet (4:10)
  3. De Waarheid (3:55)
  4. Het Geef Niet (3:32)
  5. Ik Blijf Toch Komen (3:47)
  6. Bedankt Mijn Vriend (3:18)
  7. De Zon Schijnt Ook voor Jou (4:02)
  8. Dat Moet Jij Weten (4:11)
  9. Morgen (3:34)
  10. Later (4:19)
  11. Sleur (3:45)
  12. Liefde, Leven, Geven (3:57)
  13. Wij Houden van Oranje (2:46)
Marcel²
Zoals ik in een andre recensie schreef vind ik alle cds van Andre Hazes goed. Er zijn een paar albums die er uit schieten. Deze is dat niet, al staan er wel weer mooie nummers op. Blijf Bij Mij, Als Je Alles Weet, Bedankt Mijn Vriend (voor Tim Griek) en Liefde, Leven, Geven. Deze nummers springen er voor mijn uit. Als er 1 zanger gevoel in zijn muziek ligt is Hazes het.

Buiten de verzamelaars 25 Jaar Hazes en Samen met Dré ken ik geen reguliere albums van André Hazes. Dat ik die verzamelaars ken mag al een wonder heten, want had het me 10 jaar terug gevraagd en ik had je voor gek verklaard.
Inmiddels ken ik dus ook 1 regulier album en dat is deze. En wat blijkt? Ik vind het zo slecht nog niet. Natuurlijk moet ik het niet vergelijken methet merendeel van de albums die ik in huis heb maar binnen het genre vind ik het hier en daar zelfs best lekker. Marcel noemt de beste nummers al waarbij ik Bedankt Mijn Vriend als de 'grote favoriet' bestempel. Hier in de originele versie uiteraard.
Wij Houden van Oranje had er wat mij betreft vanaf gelaten mogen worden; dat blijft een draak van een plaat.

avatar van kaztor
aERodynamIC schreef:

Ach ja... Wij Houden Fan Oohooranje!

avatar van B.Robertson
Dit album heb ik vorig jaar eens gekocht, maar nog nooit gedraaid. Volgens mij moet ik zijn tweede kerstalbum en nog één studio-album hebben, en dan heb ik zijn reguliere albums compleet. Niet dat ik zijn discografie door en door ken, maar wel leuk om te verzamelen. Op dit album schreef André aan alle nummers mee, m.u.v. 'Wij Houden van Oranje'. Dat Hazes dat met een rijmwoordenboekje deed zal mij een zorg zijn; er zijn genoeg bekende Hollandse artiesten te bedenken die zelf niets schreven. De halve plaat zal wel weer uit bewerkingen van buitenlandse liedjes bestaan, maar daar til ik ook niet zo zwaar aan.

avatar van MIAB
Beste een leuk album met leuke liedjes! 4*