Islaja - Palaa Aurinkoon (2005)

Finland
Folk
Label: Fonal

1. Laivat Saapuu (2:57)
  2. Rohkaisulaulu (4:25)
  3. Uni Pöllönä Olemisesta (4:11)
  4. Palaa Aurinkoon (5:06)
  5. Haaveilija (3:12)
  6. Senkun Tanssitaan (3:34)
  7. Sateen Tullessa (4:21)
  8. Rukki (3:44)
  9. Tule Puutarhaan (3:53)
  10. Vaeltajan Laulu (3:09)
  11. Rukous (3:50)
sxesven
Prachtige plaat. Sowieso is er volgens mij nog nimmer iets slechts uitgebracht op Fonal, maar Palaa Aurinkoon is wederom een hoogtepunt. Hypnotiserende, minimale folk gesteund door Islaja's archetypische stem en een keur aan instrumenten, effectief ingezet. Prachtige plaat dus. 4.5*

Sietse
Hier sluit ik mij helemaal bij aan...

Nog een paar weken en dan twee maal zien

Electro_
Ik sluit me er ook bij aan, geweldige muziek. Haar stem doet me af en toe een beetje aan Björk denken.
4,5* met een hele grote kans voor de 'volle mep'.

avatar van hpvmars
Na een eerste luisterbeurt onder niet ideale omstandigheden (rijwind in de fiets stoort wel) weet ik zeker dat ik er vanavond nog eens goed voor ga zitten. De stem als instrument komt op dit album heel goed naar voren; het helpt dat ik er niks van versta Toch maar eens Fins lezen [edit: leren] om dat wel te kunnen. Voorlopig 4.5*

avatar van The Scientist
Haha...

Ik heb deze cd staan... en het boekje staan alle teksten in van de nummers. Nog steeds kan ik er niks van volgens.

wel erg mooi album uiteraard

avatar van hpvmars
Toeval of niet, ik heb het album nu ook staan. Liep vanmiddag bij de Waaghals lang en wat staat daar in de tweedehandsbak? Juist, dit album. Vanavond dus echt luisteren en ik heb nu ook de Finse teksten om mee te lezen.

avatar van The Scientist
hpvmars schreef:

Toeval of niet... ik heb em ook uit de 2e-hands-bak gehaald

duivvv
man man
wat een plaat

doet me een beetje denken aan igantz

zeker ook eens beluisteren
www.kraak.net

avatar van veerle
Vooral de eerste helft van de cd en het laatste nummer zijn net sprookjes (en ik ben verzot op sprookjes). Prachtig, prachtig en daarom voorlopig op nummer 1 in mijn top 10.