Primus - Primus & the Chocolate Factory with the Fungi Ensemble (2014)

Label: Prawn Song

1. Hello Wonkites (2:00)
  2. Candy Man (4:25)
  3. Cheer Up Charlie (3:35)
  4. Golden Ticket (5:07)
  5. Lermaninoff (0:04)
  6. Pure Imagination (5:28)
  7. Oopma Augustus (1:41)
  8. Semi-Wondrous Boat Ride (2:35)
  9. Oompa Violet (1:45)
  10. I Want It Now (4:09)
  11. Oopma Veruca (1:39)
  12. Wonkamobile (1:14)
  13. Oompa TV (1:42)
  14. Farewell Wonkites (4:58)

avatar van freakey
Pure Imagination is alvast erg fijn!!!!
Primus - "Pure Imagination" (Audio) - YouTube

avatar van Don Cappuccino
1,5
De plaat is inmiddels te streamen en het is gewoon pure irritatie tijdens de beluistering ervan. Dat een soundtrack bij een film anders zou zijn dan een reguliere studioplaat was natuurlijk te verwachten, maar dit is gewoon rommel. De groove is werkelijk waar nergens te vinden, ook hoor je niks van het heerlijke basspel van Les Claypool die alleen maar met zijn rare stemmetjes de boel heeft ingezongen. Wat er over blijft is experimenteel gepingel, een rariteitenkabinet dat geen kant op gaat. Ook gaat vier keer Oompa Loopa met een andere tekst op de zenuwen werken. Nee, misschien zullen verknochte fans van Primus en van de film dit leuk vinden, maar ik vind het echt ongelofelijk slecht.

Mr.Bungle
Tim Alexander is terug voor dit album. DE drummer voor Primus, dikke grooves met veel gevoel en technniek. Ik ben al sinds Suck on This fan van dit trio, de combinatie Tim & Les is erg fijn.
Daarom had ik ook hoge verwachtingen, helaas zijn die niet uitgekomen. Tim speelt een beetje percussie en Les plukt een beetje aan zijn snaren en murmelt rare dingen over Oompa Loompa's.
De nummers op zichzelf zijn oke, het nummer "Pure Imagination"" is wel typisch Primus.
Maar om een album te vullen met 14 bevreemdende experimentele nummers die nergen de "Primus-groove" hebben en geen kop en staart is teveel,zelfs voor de verknochte fan.
Enkele nummers zouden leuk zijn op een "normaal" Primus album,als slot of intermezzo.
Het lijkt me meer een uit de hand gelopen Les Claypool project. Enige Primus plaat die niet in mijn kast komt.

avatar van Ducoz
Leuk album, heeft Charlie and the Chocolatefactory en Nightmare Before Christmas all over zich. Denk dat Les binnenkort een telefoontje van Danny Elfmann krijgt voor wat rechten..

avatar van freakey
Ik snap niet zo veel van de slechte kritieken hierboven, ik vind dit een heerlijk eigenwijze typische Claypool / Primus plaat die moeilijk te doorgronden is na de eerste luisterbeurt, maar wel degelijk intrigeert... ik ben er vooralsnog in ieder geval erg blij mee... onder de indruk zelfs...

Waarneembaar zijn invloeden van Zappa, Beefheart, Waits en Residents.... eh, mij hoor je niet klagen... tel daarbij op dat het een intrigerend verhaal betreft en ik ben om....

Na 4 luisterbeurten niet minder dan de volle mep hiero... 5* dus

avatar van freakey
Voor wie wil vergelijken met de originele versies van de songs: Walter Scharf - Willy Wonka & the Chocolate Factory (1971)

avatar van Rudi S
Na 2 luisterbeurten kan ik freakey het best volgen, dit is prachtig gedaan.
En die Oompa (Loompa) stukjes zijn kostelijk.
Roald Dahl zou hier trots op zijn geweest

avatar van E-Clect-Eddy
Bijzonder vermakelijk stukje tribute, vooral Candyman.

Dacht eerst dat dit het nummer van Siouxsie zou zijn maar zat met mijn gedachten op de verkeerde plek.