Samuel Jackson Five - Easily Misunderstood (2005)

Noorwegen
Label: Honest Abe

1. Skinflick Dress Rehearsal (5:47)
  2. If You Show Off the Milk, Who's Gonna Buy the Cow? (3:58)
  3. Easily Misunderstood (3:21)
  4. Charlie Foxtrot Queen (2:25)
  5. Person Most Likely to Enjoy the Taste of Human Flesh (5:58)
  6. Unimog (7:21)
  7. No Name (4:05)
  8. Song for Sarah (5:09)
  9. Psycho Derelict (1:49)
  10. Michael Collins Autograph (7:09)
  11. Switch Ambulance Trip (2:20)
avatar van The Scientist
Heel fijn instrumentaal plaatje, af en toe opzwepend als enkele post-rck bands, af en toe rustgevend, met een zeer fijne sfeer. Het laatste nummer is een van de beste van het album bijvoorbeeld, en is erg rustig.
Het is eens wat anders dan veel post-rock-acts vandaag de dag brengen (denk aan de nieuwe mono) en heeft een wat veelzijdigere en interessantere uitstraling, 4,5 voor deze jongens

avatar van Paalhaas
The Scientist schreef:

Inderdaad, Jelle, lekker afwisselend en er worden niet al te veel open deuren ingetrapt. Bijzonder origineel is het natuurlijk ook niet, maar de gecreëerde geitenbrij weet me maar niet te vervelen. Heavy gitaarwerk wordt nu eens afgewisseld door een rustige folky ballad, dan weer door een cello-begeleid slaapliedje. In 'Person Most Likely To Enjoy The Taste Of Human Flesh' worden we zelfs vergast op een free-jazz saxofoon-freakout, begeleid door een allengs ineenstortend drumstel. Laat ik hier een (voorzichtige) 4/5 aan toekennen.

avatar van BlueVelvet
The Scientist staat inmiddels op 3* en Paalhaas op 3.5*

Ik begin meteen met een niet al te hoge inzet: 3*
De plaat is misschien niet té standaard, maar ook zeker niet origineel: we kennen het wel. Toch blijft het vermakelijk om af en toe naar te luisteren (8 juni komen ze btw naar Eindhoven in TAC)

avatar van scabiosa
Een lekker plaatje dit.
Maar live nog vééééél beter: hard, psychedelisch en zoals reeds vermeld veel afwisseling.
Niet slecht deze Noren.