BZN - Christmas with BZN (1985)

Label: Mercury

1. Once upon a Christmas (5:29)
  2. Winter Wonderland (2:11)
  3. Ta Kronia Ekina (3:50)
  4. This Is Christmas Night (2:55)
  5. White Christmas (3:36)
  6. Adeste Fidelis (3:17)
  7. Silent Night / Stille Nacht (3:50)
  8. Xristoejena (4:44)
  9. The First Nowell (2:41)
  10. Gold and Myrrh (3:26)
  11. La Delivrance (4:11)
avatar van Saldek
Ondanks ik (vroegere) BZN altijd wist te waarderen vond ik dat ze soms aardig verrassend uit de hoek konden komen. Zo wisten ze bijvoorbeeld in hun rockperiode sterk en snel gitaarwerk neer te zetten en hebben ze songs die duidelijk geinspireerd zijn met klassieke muziek.
Of neem nu dit kerstalbum. Naast een aantal traditionele nummers staan er ook eigen werken op die heel mooi zijn opgebouwd en echt die subtiele beleving weten over te brengen. Prachtig is 'La Delivrance'. Daarin brengt Jan Keijzer het franse vocaal op bijna fluisterende wijze. Vriendelijke kalmte overkomt je en dan laat ik me gaan in bijna meditatieve toestand wanneer het koorwerk begeleidend het vocaal overneemt. Goede sfeer, mooie liederen: Perfect kerstalbum.

Helemaal mee eens,ik kan hierbij niks meer toevoegen!

avatar van Sjaan
Ik ook niet maar kben blij dat ze gestopt zijn...

avatar van nlkink
Een van de meest gewaardeerde kerstalbums op MM. Een fraaie prestatie van deze sympathieke groep.

Muziek van de buitencategorie. Alles is raak.