Eagles of Death Metal - Death by Sexy (2006)

Label: Downtown

1. I Want You So Hard (Boy's Bad News) (1:57)
  2. I Gotta Feeling (Just Nineteen) (3:30)
  3. Cherry Cola (3:17)
  4. I Like to Move in the Night (4:00)
  5. Solid Gold (4:20)
  6. Don't Speak (I Came to Make a Bang!) (2:48)
  7. Keep Your Head Up (2:28)
  8. The Ballad of Queen Bee and Baby Duck (1:59)
  9. Poor Doggie (3:16)
  10. Chase the Devil (3:03)
  11. Eagles Goth (2:00)
  12. Shasta Beast (2:26)
  13. Bag O' Miracles (2:19)
  14. Nasty Notion * (3:16)
Videoclip van I Want You So Hard (Boy's Bad News.) Leuk nummer, foute clip

Klinkt opzich wel lekker moet ik zeggen.

avatar van Pelk
Wat een vet nummer zeg (ik heb het over "i want you so hard") en een hilarische videoclip. Qua muziek is alles al eerder gedaan, maar what the heck, het dendert lekker door.

avatar van dislexie
ik heb net album voor 2de keer geluistert. Klinkt wat gelikter dan het vorige album maar nog wel lekker. Death by sexy is ook juiste titel dat bijna het enigste waar ze over, wel fout maar dat maakt het wel leuk. beoorling volg nog nadat wat vaker heb geluistert

avatar van FRANKY PANKY
Hoi,

ik ben nieuw op deze site. Ik heb een vraagje: Is het nu zo dat Dave Grohl op 1 van de CD's drumt, of zo niet, wat had hij er dan wel mee te maken ?

FRANKY PANKY

slaemperayreon
EoDM bestaat o.a. uit Joshua Homme op drums en hij staat bekend als frontman van Queens of the Stone Age, waarmee Dave Grohl dus een keer heeft gespeeld op het album Songs for the Deaf.

avatar van coolaid
Gave clip! Heb echt moeten lachen... Snorren zijn best weer hip eigenlijk! Dave Grohl zit daar op een bar-krukje... hij drumde wel op Songs for the deaf (Qotsa).

avatar van chansadres
Vergeet ook niet Jack Black aan de bar!
Zo zie je maar dat dat een vast groepje is die elkaar steeds helpt.

Over de cd. Vette Rock & Roll met nog een vettere saus.De smurrie zweet er vanaf. Zo kan je het beste omschrijven. Topplaat, veel beter dan hun eerste.

avatar van mathias
Dan ga ik hier maar eens achterna denk ik

miloz
Lekker vet album dit. Lekker vuige rock n' roll.
Staan eigenlijk alleen maar leuke nummers op. Vooral Don't Speak (I Came to Make a Bang!) en Poor Doggie zijn echt heerlijk. Dit album is op dit moment een van mijn favoriete. Muziekaal gezien is het vrij standaard maar wel erg doeltreffend.

De eerste ken ik niet maar die moet ik eerdaags ook maar eens beluisteren. Voor deze in ieder geval een mooie score van 4 *

avatar van coolaid
29 augustus in de Effenaar in Eindhoven!

Ik sluit me gewoon aan bij de rest, lekker vette en ruige rock met een knipoog, gekke band.. Dit album heeft me verrast in positieve zin.

FuckFace
chansadres schreef:
Vergeet ook niet Jack Black aan de bar!
Zo zie je maar dat dat een vast groepje is die elkaar steeds helpt.

Inderdaad, volgens mij heeft Dave Grohl nog mee gitaar gespeeld of de cd van Tenacious D (de groep van Jack Black)!
De cd heb ik nog niet, maar de clip vind ik al vast hilarisch!

Super CD. Bijna continu aan het luisteren. Zeker niet origineel, maar o zo lekker. Favoriet is de lekkere Cherry Cola, maar er staan veel juweeltjes op en er is genoeg afwisseling. Jammer dat het concert in Tivoli was afgelast.

aidoo
Niet zo goed als QOTSA.. maar toch stampt het lekker door Bestaat er een fouter figuur dan die frontman?

tondeman
Haha die clip van "I Want you so Hard" is té cool.

En het album rockt behoorlijk imo

avatar van kaztor
Lekkere vette muziek, ligt in het verlengde van Queens Of The Stone Age en is dus een cool alternatief voor de Josh-fans. Ik vind Josh Homme trouwens samen met Dave Grohl dezer dagen behoorlijk coole vaandeldragers van lekkere, pure rockmuziek. Die 2 zijn constant in de weer met allerlei projectjes en helpen ook andere bands, etc.
Die 2 krijgen mijn onvoorwaardelijke sympathie!

4,5.

vondeich
Vind dit helemaal niet in het verlengde liggen van QOTSA. Vind dit ook maar gemiddeld ook... 3*

D-ark
Hoe fouter deze band wordt hoe leuker en beter de muziek wordt.

4.0

avatar van kaztor
Was Cherry Cola trouwens ook niet een single? Ik hoor daar een geheide hit in!

vondeich schreef:

Het is zeker niet zo 'donker' als QOTSA, maar deze nummertjes zouden zeker niet misstaan op een QOTSA album, denk ik. Eerlijk gezegt liggen de QOTSA-invloeden (vooral de zangmelodietjes) er heel dik bovenop en het feit dat verscheidene leden er aan hebben meegewerkt (zo'n beetje de hele huidige QOTSA-cast) versterkt voor mij m'n mening. Het is vrolijker, sneller en lonkt wat naar glam, maar daar houden voor mij de verschillen op.

avatar van dANTE G
Wat zijn die eerste drie nummers toch lekker!
Coole clip btw, van boys bad news
Daarna bekoort het me wat minder.

avatar van De-noir
Leuke plaat, maar ik waardeer hem al een heel stuk minder dan twee jaar geleden. Slecht teken denk ik. Een aantal leuke nummers hierop (cherry cola), maar voor de rest een overdosis aan foute sleazy nummers die een te korte houdbaarheidsdatum hebben helaas. Daarom een 3* Gaat eerder nog omlaag dan omhoog in de toekomst.

avatar van edgarphoto
eerste album van de eagles is nog beter!
(de-noir hierboven heeft zó gelijk)

Eigenlijk is t na kyuss alleen maar minder geworden
(hoewel qotsa en unida aardige pogingen doen).

avatar van KidChino8
zijn opvolger is stukken beter, na enkele luisterbeurten vind ik hier eigenlijk niet veel aan, weinig variatie ook..

avatar van midnight boom
lekker speels rock album

Deze heren spelen zowel in Antwerpen als Amsterdam deze en volgende week in het voorprogramma van the Arctic Monkeys.

En ik blijf maar - ook op dit album - de oude jaren '60 Stones hierin horen. Zet eens I Like To Move in the Night hard aan: ik bedoel maar. Niet bepaald een straf om naar deze oh zo lekkere pure gore Rock 'n Roll te moeten luisteren.

Guardian of Isis
Eeuwig respect voor Homme, het lijkt me een getalenteerde, heel sympathieke gast die zich de roem niet naar het hoofd laat gaan, maar dat neemt niet weg dat ik bijna alles wat hierop staat maar een matige hap vind. Van Queens of the Stone Age heb ik voorlopig alleen maar Songs for the Deaf en die is een pak spannender en interessanter dan... zowat alles wat hier op staat.

Die Jesse Hughes komt trouwens maar over als een boerenkinkel; hoewel hij een universitair diploma heeft (maar ja, het ene diploma is ook het andere niet natuurlijk), lees ik hier en daar op Tinternet toch maar typische redneck-uitspraken van de man en ook live is hij echt zo stereotiep, ze stonden op Werchter vorig jaar en op tour had hij bijvoorbeeld zijn mama en zoon mee en kon het niet laten daar veelvuldig naar te verwijzen. Termen als "trailer park trash" komen dan toch bij me op.

Nu goed, laat ik me daar niet blind op staren; terug naar dit album. Er staan een paar catchy nummers op, waarvan ik Don't Speak (I Came to Make a Bang!) voorlopig het beste vind, daar komt het nog enigszins verrassend uit de hoek. Verder zijn de nummers die hier in de statistieken van MuMe het hoogst scoren, ook deze die ik het boeiendst vind. Het is allemaal niet erg diepgaand, maar toch licht en leuk genoeg om net een voldoende te halen. Maar toch; het wordt na verloop van tijd allemaal nogal eentonig en met Homme en Vanhamel in één groep zouden ze er meer moeten kunnen uithalen. Aan de andere kant nemen die twee dit project waarschijnlijk ook niet al te serieus.

avatar van JVT
JVT
deze stijl rock weet ik altijd te waarderen! alsook zo goed als alle werk waar Josh Homme bij betrokken is. alles klinkt moddervet bij Homme.
De gitaren hier klinken ook weer lekker rauw en strak. jammer dat de meeste songs me niet écht helemaal los doen gaan. alles klinkt wel erg lekker maar te weinig echte toppers.
Chase the devil and Cherry Cola zijn mijn favorieten!

avatar van Luca Brasi
Stukken minder dan de voorganger uit 2004 en heart on. De nummers op heart on zijn simpelweg beter en death love peace metal is veel swingender

avatar van bas2204
Erg lompe rock. Leuk voor een paar nummers, maar niet meer voor mij. Er zit gewoon niets extra achter, tenminste, ik kan het niet ontdekken