Leo Kottke / Peter Lang / John Fahey - Leo Kottke / Peter Lang / John Fahey (1974)

Folk
Label: Metronome

1. Cripple Creek (1:55)
  2. Ice Miner (1:55)
  3. Red and White (1:48)
  4. Anyway (2:04)
  5. St. Charles Shuffle (2:21)
  6. When Kings Come Home (4:49)
  7. As I Lay Sleeping (2:03)
  8. Thoth Song (3:14)
  9. On the Sunny Side of the Ocean (3:54)
  10. J Sunflower River Blues (6:01)
  11. Revolt of the Dyke Brigade (3:03)
  12. In Christ There Is No East Or West (2:28)
Stijn_Slayer
Authentiek van klank, maar vooruitstrevend gespeeld. Deze mannen kunnen er wat van, al is er een klein dipje in het midden. Wel meer een muzikantenplaat.

geplaatst:
Zowel Leo Kottke als Peter Lang brachten slechts 1 lp uit bij Takoma records, het platenlabel van John Fahey. Daarna stapten beide heren over naar andere maatschappijen.
Leo Kottke’s 6 & 12 string guitar uit 1969 was vele jaren het best verkopende album van Takoma. Er lagen in 1974 kennelijk nog een aantal banden met muziek op de plank bij Takoma en het was zonde om die te laten versloffen. Fahey haalde een viertal tracks uit zijn eigen repertoire en bracht deze tezamen met de muziek van Kottke en Lang uit. Het werd een mooie lp. In 1979 verkocht Fahey zijn maatschappij aan Chrysalis records uit Engaland.