Six Def - Damn Fever (2013)

geen stemmen

Blues
Uitgebracht in eigen beheer

1. I'm the King [Radio Edit] (3:03)
  2. Grunt (Can't Get Enough of That) (4:40)
  3. The Crossing (3:15)
  9. Halloween Fire (3:41)
  10. Magic (4:04)
  11. Strollin' (3:21)
  12. Take Me In (3:03)
  13. Guadelupe Mountain (1:55)
Guitars & Wings
Normaliter luister ik niet naar dit soort muziek, maar ik kwam eigenlijk bij toeval achter deze artiest via de film Baytown Outlaws. Een typische redneck actie/geweld film, maar met een intrigerende soundtrack. Veel van die texas swamp bluesy artiesten. Dus ik de soundtrack bij elkaar proberen te sprokkelen. Ene Six Def stond er ook tussen met I'm The King, maar was moeilijk te vinden. Ook totaal geen informatie over de artiest. Ook geen cd, nergens een recensie of website. Alleen de downloads via itunes/spotify en amazon.
Na wat zoekwerk blijkt deze Six Def een nederlander (??) te zijn, namelijk ene Sem Bakker die blijkbaar ooit in Ceasar (ken ik verder niet) heeft gespeeld. Hij heeft iemand Amerika die zijn muziek "plugt" en zodoende zijn enkele tracks in films terecht gekomen. Whipping boy is bijv te horen in Californication. Dat vind ik rete knap.

Muzikaal ligt min of meer (denk ik) in de lijn van Sea Sick Steve, The Black Keys en Jackson Firebird.
Het past ook een beetje in de trend die nu speelt:een drummer en een zanger/gitarist.

Ik kan niet anders zeggen dat dit een uiterst toffe cd/download is die mijn inziens wat meer aandacht verdient.

PS Nog een wonder dat deze plaat door de ballotage commissie is gekomen. Zal de zomerhitte wel zijn.
Jammer eigenlijk want musicmeter blijft toch op veel vlakken (toevoegen) een enorme afknapper.