Donovan - Greatest Hits (1969)

Folk
Label: Epic

1. Epistle to Dippy (3:14)
  2. Sunshine Superman (4:35)
  3. There Is a Mountain (2:37)
  4. Jennifer Juniper (2:45)
  5. Wear Your Love Like Heaven (2:27)
  6. Season of the Witch (4:58)
  7. Mellow Yellow (3:42)
  8. Colours (2:46)
  9. Hurdy Gurdy Man (3:22)
  10. Catch the Wind (2:59)
  11. Lalena (2:56)
  12. Atlantis * (4:59)
  13. To Susan on the West Coast Waiting * (3:13)
  14. Barabajagal * (3:19)
  15. Riki Tiki Tavi * (2:55)
avatar van Droombolus
Aardig, maar net even te vroeg uitgebracht dus helaas geen Atlantis, To Susan On The West-Coast Waiting en Barajabagal maar mediocre re-recordings van Catch The Wind en Colours waar niemand op zat te wachten en de lange versie van Sunshine Superman waardoor IMO het nummer aan kracht inboed. Jammer !

Harald
Droombolus schreef:

Met je eens. Maar was in zijn tijd wel een goede verzamelaar. Interessanter is natuurlijk het 2 cd set "Troubadour", staat ook op deze site.

Father McKenzie
Als je aan de hippietijd denkt, denk je aan kraaltjes, bloemen, lang haar, wijde broekspijpen, de zon, beschilderde voertuigen, vaak Volkswagenbusjes, en aan Jimi Hendrix, Janis Joplin, aan Woodstock.... aan zoveel, maar vergeet dan ook deze formidabele beetje gekke singer-songwriter niet, op deze verzamelaar staan enkel hoogtepunten, al mochten Atlantis en Riki-Tiki-Tavi hier eigenlijk niet op ontbreken.

****1/2

Down_By_Law
Voor slechts 1 euro deze CD gevonden. Een prima overzicht, met enkele van zijn beste nummers ('Lalena' met name). Ik vind die nieuwe versies van 'Catch The Wind' en 'Colours' best aardig, maar wel overbodig. Ik zet liever de albums "Sunshine Superman" en "A Gift From A Flower To A Garden" op, twee van de mooiste albums uit de jaren zestig en vreselijk onderschat.

avatar van Shelter
ik ken alleen get thy bearings van hem en die staat er juist weer niet op

In 2000 is deze Greatest Hits opnieuw uitgebracht met de volgende bonus tracks:

- Atlantis
- To Susan On The West Coast Waiting
- Goo Goo Barabajagal (Love Is Hot)
- Riki Tiki Tavi

Ik heb begin jaren 90 gewoon de 11-tracks versie op CD gekocht voor fl. 24,95 (Nice Price) en kort daarna The Very Best of Donovan uit de Memory Pop Shop - serie voor fl. 19,95.
Het was toen toch wel vreemd dat Greatest Hits duurder was dan die MPS - uitgave met 20 tracks. Greatest Hits bevat natuurlijk het originele artwork van de LP en binnenin zijn ook die foto's aanwezig.
Andere Donovan - verzamelaars zijn Definitive Collection en The Essential. Essential is eerst als enkele CD uitgebracht en is inmiddels met een andere cover als dubbel-CD verkrijgbaar.
Daarbij zijn de originele mono PYE singles niet over het hoofd gezien. Voorheen had je Epic compilaties (zoals Greatest Hits) met re-recordings van Colours en Catch The Wind.
Begin jaren 90 vond ik ook voor fl. 14,95 de dubbel-CD Colours van PRT met al die PYE - label nummers.
De meeste Donovan compilaties stoppen bij ca. 1974. Hij heeft later ook nog op andere labels werk uitgebracht. Op de meeste verzamelaars staan ongeveer dezelfde nummers en er zitten volgens mij geen zwakke broeders bij. Alleen Salvation Stomp heb ik altijd een vreselijk nummer gevonden. Zoiets is te vergelijken met America's Great National Pastime van The Byrds.