Voodoo Hill - Voodoo Hill (2000)

Italiƫ / Verenigd Koninkrijk
Label: SPV

1. Sensitive (4:19)
  2. Disconnected (5:34)
  3. Golden One (Gabi's Song) (6:35)
  4. Spun in Lost Wages (4:24)
  5. Keep It to Yourself (4:33)
  6. 24 (6:48)
  7. Just Another Monday (4:24)

met Fabiano Rizzi

8. The Gypsy (4:26)
  9. Black Leather (3:46)
  10. Voodoo Hill (5:50)
avatar van BlauweVla
Best aardig, al is het wel in de nieuwere stijl van Glenn Hughes; het drumgeluid klinkt bijvoorbeeld irritant droog vind ik. Het Deep Purple nummer "The Gypsy" had er van mij niet op gehoeven, niet slecht gedaan maar nogal overbodig... The tracks; 1, 2, 3, 5 vind ik het best.

avatar van Deranged
Dit zijn hele lekkere projecten.

Glenn Hughes met Dario Mollo die we kennen van zijn Cage platen met Tony Martin.

Persoonlijk vind ik deze beter en tevens een van de betere dingen waar Glenn Hughes op te horen is.

Zo'n nummer als Keep It to Yourself, Glenn die even heel zijn vocale trukendoos in een enkel nummer opentrekt.

Heerlijk.

Nogal obscuur denk ik deze platen, maar zeker een aanrader voor een ieder die zoals ik een liefhebber is van uitslover Glenn.

avatar van Edwynn
Lekker album inderdaad. Ongecompliceerde hardrock/metal uit ouwevlullenhout gesneden maar dan wel met een fris geluid.

Overigens is het echt een Dario Mollo-album. Glenn Hughes werd louter ingehuurd om te doen wat hem werd opgedragen zoals hij dat in die tijd voor talloze acts deed.

avatar van Deranged
Op Disconnected gaat de stalen strot ook wel lekker loss.

Uitstekend gitaarwerk ook van Mollo hier. Al met al vind ik 'm beter uit de verf komen dan Bonamassa op BCC.

Sowieso hebben deze platen ook wel iets wat mij een stuk meer boeit, BCC vind ik bij vlagen toch best saai.

Verborgen juweeltjes net als Hughes/Thrall wellicht.

avatar van BlauweVla
Qua instrumenten geluid heeft dit best wat weg van Van Halen's "Balance". Van halen is ook één van de voorbeelden van Dario Mollo. In mijn eerste bericht klaagde ik over het drumgeluid, nou ja dat klinkt hierop altijd nog heilig in vergelijking met wat op de California Breed plaat voor drumgeluid moet doorgaan...

avatar van glenn53
En de derde komt er in september aan. Mij benieuwen.