Hans Zimmer & Lisa Gerrard - Gladiator (More Music) (2001)

Duitsland / Australiƫ
Score
Label: Decca

1. Duduk of the North (5:35)
  2. Now We Are Free (4:39)
  3. The Protector of Rome (1:28)
  4. Homecoming (3:38)
  5. The General Who Became a Slave (3:05)
  6. The Slave Who Became a Gladiator (6:14)
  7. Secrets (2:01)
  8. Rome Is the Light (2:46)
  9. All That Remains (0:57)
  10. Maximus (1:11)
  11. Marrakesh Marketplace (0:44)
  12. The Gladiator Waltz (8:27)
  13. Figurines (1:04)
  14. The Mob (2:25)
  15. Busy Little Bee (3:50)
  16. Death Smiles at Us All (2:32)
  17. Not Yet (1:33)
  18. Now We Are Free (3:49)
avatar van stuntman_jasper
Als je de gewone hebt, is deze dan aan te raden, of is het slechts meer van hetzelfde?

neo
Het leuke hieraan is dus dat er ook een hoop muziek opstaat die niet op de eerste uitgaven stond en ook bijvoorbeeld een vroegere versie van The Battle. Nadeel zijn de dialogen die best regelmatig gebruikt worden.

avatar van stuntman_jasper
Hoe word dialoog gebruikt? Na en voor de tracks, of er doorheen?

neo
Kan alledrie. Zie het als dialoog en muziek zoals het in de film te horen is.

avatar van thomzi50
Prima album, heb het origineel niet in bezit maar kwam deze voor niet al te veel tegen dus ik probeerde het maar.
Een beetje gek vind ik wel dat allerlei audiofragmenten uit de film hier met andere muziek worden ondersteund dan in de film. Bij andere scores heb ik wel eens kritiek geuit op het herhaaldelijk gebruiken van stukken dialoog uit de film, maar hierbij had ik daar totaal geen last van. Dat komt omdat er en altijd muziek achter het gesproken woord zit en omdat ik de film zo goed ken dat ik me onmiddellijk meer betrokken voel bij wat ik hoor. Grooste minpunt: de twee bijzonder matige remixes van het normaliter mooie Now We Are Free.

neo
Vind die nr. 18 remix kitsch. Zelfde geintje haalde met met soortgelijk beat uit voor een remix van Mark Snow's X-files thema. Wat het op deze More Music doet is mij een raadsel.

avatar van thomzi50
Ja de nummer 18 remix is inderdaad het slechtst van de twee. Ongelofelijk.. Een album met dat er op verdient toch sowieso niet de maximale score?

neo
Een enkele verdwaalde slechte track doet mij niet persee afwaarderen.

neo schreef:
Zie het als dialoog en muziek zoals het in de film te horen is.

Maar dan dus wel een andere samenstelling vaak. Nog een minpuntje aan deze plaat.

neo
Ja, heb er ook maar iets vanaf gehaald.

avatar van dynamo d
Wie kan mij helpen bij de volgende vraag? Is de soundtrack 'Gladiator' tezamen met dit album 'Gladiator (More Music') feitelijk hetzelfde als de Special Anniversary Edition:
http://www.amazon.co.uk/Gladiator-Zimmer-Gerrard-Special-Anniversary/dp/tracks/B000ALLLDO/ref=dp_tracks_all_2#disc_2 ?

neo
Die is hetzelfde. Heerlijk toch die 'speciale' uitgaves.

avatar van thomzi50
Dat slotnummer blijft toch wel extreem belachelijk zeg, wat een goedkoop werkje is dit eigenlijk als je het van een afstandje bekijkt; gelukkig zijn sommige nummers wel gewoon van het niveau van de echte Gladiator-soundtrack.

Ook heel mooie score. Voegt toch wat extra goede nummers toe. Zijn wel paar mindere nummers bij. Het laatste nummer past wel niet echt op deze score. Maar ik vond het wel ook een zalig nummer.

Benjamindaxx
Wat een geweldige muziek! met een paar wel heel erg sterke nummers. vind de dialogen helemaal niet storend. Gladiator is mijn favoriete film, dus de dialogen kan ik dromen. Erg goede score en morgen komt de Originele Soundtrack van Gladiator binnen, kan niet wachten!!