Eric Serra - Nikita (1990)

Frankrijk
Score
Label: Virgin

1. Rico's Gang Suicide (3:13)
  2. Playing on Saucepans (1:28)
  3. As Cold as Ice (0:43)
  4. The Sentence (1:24)
  5. Paradise? (1:10)
  6. Failed Escape (3:37)
  7. Learning Time (4:08)
  8. A Smile (1:18)
  9. Fancy Face (1:47)
  10. First Night Out (4:00)
  11. NPOKMOP (4:01)
  12. The Last Time I Kiss You (0:58)
  13. The Free Side (3:41)
  14. I Am on Duty! (2:25)
  15. Josephine and the Big Dealer (0:48)
  16. Mission in Venice (4:37)
  17. Fall (2:41)
  18. Let's Welcome Victor (1:10)
  19. Last Mission (2:14)
  20. We Will Miss You (2:56)
  21. The Dark Side of Time (4:23)
avatar van Thunderball
Prachtige soundtrack van Serra, die alle typische ellemten herbergt waar je bij hem aan denkt:

dus wat ik dan noem duikbootachtige geluiden (die je bv ook in de teaser van GoldenEye hoort, afgewisseld met meer traditionele orchestraties (die bij hem wellicht ook gewoon uit de computer komen?).

Ik vond deze goed bij de film passen, bij een Bondfilm heb ik daar wat meer problemen mee (hoewel die achteraf gezien ook niet slecht is).

Het gitaar werk op Let's welcome Victor is effectief, mooie introductie van het Jean Renno karakter en de eindsong mag er ook wezen.

Toen ik deze film voor het eerst zag en daarna de score aanschafte had ik verder nog nooit van hem gehoord.

Minstens 3,5 ster!

avatar van thomzi50
Bevalt me beter dan het andere werk dat ik van Serra hoorde (dat heb ik overigens niet bestemd), maar nog steeds pakt het me weinig. Ik mis het nodige gevoel, en ook originaliteit is soms ver te zoeken. Wel is het een alleraardigst geheel met soms markante geluiden en mooie momenten. 3*