Hans Zimmer - Pearl Harbor (2001)

Duitsland
Score
Label: Warner Bros.

1. There You'll Be (3:42)

met Faith Hill

2. Tennessee (3:39)
  3. Brothers (4:04)
  4. ...And Then I Kissed Him (5:35)
  5. I Will Come Back (2:53)
  6. Attack (8:57)
  7. December 7th (5:07)
  8. War (5:15)
  9. Heart of a Volunteer (7:05)
neo (crew)
Emotioneel een score die mij diep raakt. Een zeer romantisch/dramatisch thema keer op keer te horen in de score, wat geen enkele keer vervelend aanvoelt.De etnische Japanse elementen zijn slechts kort aanwezig, op deze cd te horen in een korte percussie begeleiding. Moeilijk te beschrijven dit werk (het is het gevoel Joep). Inwezen is maar 1 actietrack present, die zo vluchtig en bombastisch dramatisch is dat erin op gaan geen enkele moeite kost. Ook hier is weer een betere expanded uitgaven van, waaronder enkele actietracks en andere underscore. Wie herinnert zich nou niet het gebruik van Journey to the Line (Thin Red Line) in de trailer? Voor de andere trailer had Zimmer het passievolle liefdesthema van Greame Revell’s The Crow gebruikt en hier zijn eigen bombastische draai aan gegeven. Dit ook enkel en alleen op de expanded bootleg te vinden.

avatar van WB
WB
Keer op keer geluisterd, en blijft gewoon erg mooi! Topmuziek van Hansje Zimmer, vol emotie, die ook goed als slaapmuziek (positief) dient!
4 sterren...

neo (crew)
Niet geheel toevallig is dit serieus nr. 1 qua meest geluisterde scores tijdens het proces van in slaap vallen

neo schreef:

Jaa-aa?

neo (crew)
Gelukkig bevind ik mij altijd al voordat de bombastische actietrack voorbij komt in droomland

deze soundtrack is dan ook het enige goeie aan de film

avatar van WB
WB
neo schreef:

Dat had ik aant begin ook, totdat je em te vaak luistert, en blijft luisteren op je bed Bejje net aant dommelen, schrik je je kapot van die bombastische dreunen! Enige minpuntje aan de cd...

neo (crew)
Tîp: leer snel in slaap vallen

In een woord: Topmuziek

myla schreef:
In een woord: Topmuziek

Geweldige muziek voor een prachtige film.
Zimmer heeft zich weer laten horen hoor! Geweldige Score! Beter dan Saving Private Ryan. Bijna zou hij zelfs tot mijn top 10 behoren.

avatar van thomzi50
Toepasselijke muziek voor een gedrocht van een film, gelukkig is de muziek wel wat beter. Het openingsnummer is ronduit vreselijk, maar de muziek van Zimmer is aanzienlijk beter. Soms wel erg overdreven - dat past dus juist zo goed bij de film - maar bij vlagen ook mooi.
Drie sterren.

zeer goede muziek en past ook goed bij de film. maar meestal is de muziek van hans zimmer heel goed. 4.5*

avatar van JohnWilliams
Hans Zimmer is echt een top componist hij blijft voor mij toch 1 van de allerbeste componisten ter wereld.

avatar van thomzi50
Maar dit is toch een van zijn mindere werken

avatar van JohnWilliams
Vind dit juist echt een pracht stukje werk van Hans Zimmer al hoewel ik wel Pirates een betere prestatie van hem vind.

avatar van thomzi50
Alle subtiliteit en ingetogenheid van bv. Thin Red Line (deels) is wel volledig weg.

neo (crew)
Ook geheel logisch. De ene film is een bombastisch, klassieke romantisch oorlogsverhaal, de ander een poetische oorlogsfilm.

avatar van JohnWilliams
Net even weer de film gekeken, en wat past die muziek er toch goed bij zeg!

avatar van stuntman_jasper
Deze muziek overstijgt de film echt, zeg!

Goede muziek voor een (naar mijn mening) baggerfilm.

avatar van JohnWilliams
Vooral de vliegtuigscene (over de kop), en dan met die muziek...gewoon echt prachtig! De muziek en de beelden komen goed overheen zoals jij ook zei. Het is ook een goeie film maar de muziek is beter.

toch een van de beste scores van Hans Zimmer. ik heb gisteren de film gezien en de muziek komt zo goed en mooi over in de film. en dat gebeurd niet veel. Voor mij is Hans Zimmer de beste componist. maar er zijn er nog veel die heel goed zijn.

Ik heb wel de Expanded versie gehoord. daar zijn nog een deel nummers extra.

verhoog mijn stem naar 5*

avatar van Eveningguard
Een score die zo´n beetje twintig keer beter is dan de film zelf.

avatar van HANSZIMMER
Een woord: episch!

Een van de mooiere scores van Hans Zimmer. Hoewel dat ie wat kort is, ik zal ook eens op zoek moeten gaan naar de expanded versie

avatar van NewYorkCityLight
Ik hoorde gisteren het nummer ''There You'll Be'' weer op de radio en ben er toen eindelijk achter gekomen wie het nummer zong (dank u, Google). Ik weet nog wel dat ik dat 10 jaar geleden zo'n apart nummer vond maar had het nu toch al hetzelfde aantal jaren niet meer gehoord.
Vooral het deel ''In my dreams I'll always see you soar above the sky. In my heart there'll always be a place for you for all my life'' is mooi
Misschien de film ook maar eens kijken.

avatar van tbouwh
Pearl Harbor behoort tot mijn favoriete scores van Hans Zimmer. De schitterende liefdesthema's, gecombineerd met een aantal goede actiestukken, maken dit tot een fantastische score. Het begint al met een fantastische vocale openingstrack. 'There You'll Be' vind ik schitterend, en heeft eenzelfde impact als 'Tell Me Now (What You See)' aan het begin van King Arthur. Hierna volgt een schitterend rustgevend nummer (Tennessee) met mooie piano-motieven, waarna de score via een drietal soortgelijke nummers toewerkt naar het eerste actiemoment. Het begin van Attack is geweldig; je hoort de Japanse/Oosterse invalshoek hier goed terug. Later in de track vind ik het niveau iets terugzakken, maar de toon is dan in ieder geval gezet. Na een 'stilte voor de storm'-track, met mooi gebruik van een koor(?) vanaf +-3.5 min, volgt de .i. op een na beste track van het album, War. 5 minuten lang raak, een briljante track. De 7 minuten-durende afsluiter vind ik ook goed, en dat maakt Pearl Harbor tot een Zimmer-score zoals ik die zo graag hoor; een score die het perfecte evenwicht heeft tussen emotie en actie. Qua opzet identiek aan King Arthur, en minstens zo goed. 4,5*