Caleb Caudle - Paint Another Layer on My Heart (2014)

Roots
Label: This Is American Music

1. How'd You Learn (3:07)
  2. The Countdown (3:10)
  3. Drag (3:37)
  4. Trade All the Lights (3:38)
  5. Bottles & Cans (3:39)
  6. Monday (3:35)
  7. Missing Holidays (3:50)
  8. Miss You Like Crazy (4:38)
  9. Another Night (4:19)
  10. Come on October (3:11)
kistenkuif
Mij onbekend heerschap uit de countryrock getipt door Hendrik68 waarvoor dank want dit kordate album bevalt me erg goed. Ik neem hier de tijd voor en kom er wellicht nog op terug.

avatar van Lura
Helaas, Kistenkuif, kan ik je enthousiasme over dit album niet delen.

Ik hoor het ook nog niet zo...

kistenkuif
De muziek bevalt me om sentimentele redenen. Dit is namelijk een typische Ria-plaat. Ze bestierde een gelijknamige snackbar halverwege mijn middelbare school in de grote stad en mijn thuisdorp. Daar stond niet de gebruikelijke jukebox want Ria draaide tijdens het frituren haar eigen elpees omdat ze geen zin had in het toen gangbare topveertigspul van de Tremeloes, Dave, Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich en ga zo maar door. Nee, Ria hield van blues en plattelandsrock. Haar voorkeur heeft mij als puber toen besmet en muziek die daar enigszins aan refereert doet mij smelten want ik was dol op pronte Ria en haar waar.

Muzikaal hebben jullie misschien wel gelijk want een topalbum is het niet maar de korte duur, volgorde van songs, zijn stem, de productie en de fijne titel, tja dat alles voert mij terug naar Ria. Zij was de eerste vrouw die mijn smaakvenster vergrootte. (Later volgden nog andere dames zoals Elly de Waard en Marjoke Roorda maar die waren beroeps, niet zo mooi als Ria en ze hielden duidelijk van andere muzikale kost).

Hendrik68
Deze Caleb Caudle is absolute feelgood muziek. Net als Kistenkuif word ik licht sentimenteel van deze muziek. Ik snap dat mensen dit niet opzienbarend vinden, maar als er allerlei beelden uit het verleden voorbij flitsen bij de muziek dan heb je mij al bijna. Helemaal als die beelden je doen terugdenken aan een gelukkige jeugd. Muziek waar ik ook dergelijke beelden van krijg wordt o.a. gemaakt door de Beach Boys, John Mellencamp en Chet O'Keefe. Ik ben de eerste om te bekennen dat het niet altijd de meest hoogdravende muziek is. Integendeel soms, maar muziek eenvoudig houden is soms ook een kunst op zich. En dus een reden om hoog te waarderen.

avatar van Lura
Mooi verhaal, kistenkuif ! Jammer dat ik Ria niet gekend hebt, anders had ik dit album wel mooi gevonden . Meestal vinden wij dezelfde muziek mooi, nu helaas een keer niet.

Hendrik68 schreef:

Hartgrondig mee eens.