I Love You but I've Chosen Darkness - Dust (2014)

Label: Secretly Canadian

1. Faust (4:16)
  2. Stay Awake (4:07)
  3. Heat Hand Up (3:33)
  4. Safely (3:00)
  5. Come Undone (5:20)
  6. Walk Out (3:38)
  7. You Are Dead to Me (3:39)
  8. 69th Street Bridge (4:43)
  9. The Sun Burns Out (5:03)
  10. WAYSD (4:11)
avatar van Gringo_m
Na 2006 (het meesterwerk Fear Is On Our Side) niks meer vernomen van deze band en ineens hoor ik een nieuw nummer van ILBICD op IndieXL.
Snel binnenhalen en luisteren, ben benieuwd.

avatar van starsailor
Ik heb nog steeds gemengde gevoelens bij hun vorige album. Sommige nummers echt goed, maar ook genoeg nummers die mij nauwelijks aanspreken. Ook dit album roept deze gevoelens weer op.
Faust is een geweldige opener en vooralsnog spreken Come Undone, Heat Hand Up, Stay Awake en The Sun Burns out mij wel aan. Ik heb altijd het idee bij deze band, met fascinerende naam, dat er meer in het vat zit (zoals bij Faust).

avatar van Gringo_m
Faust is inderdaad meesterlijke opener en gelijk het beste nummer van deze cd.
Vergeleken met hun vorige is deze erg oppervlakkig, weinig spanning en zelfs af en toe saai.
Jammer.