The Vagary - Salute (2014)

Label: [PIAS]

1. Come Back (3:50)
  2. Palm Tree Shadow (2:47)
  3. Mirage (3:04)
  4. Whispers (3:36)
  5. They Say She's Still Asleep (2:58)
  6. Salute (3:05)
  7. Time Machine (2:58)
  8. Creatures (3:47)
  9. Young Turks (3:33)
  10. Tigerstripes (3:43)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een matig debuut van deze Hollandse band. Er is niet heel nadrukkelijk een eigen stijl te ontdekken op deze plaat, het is meer een allegaartje van verschillende stijlen.

Deze reden dat ik deze plaat ging luisteren was vanwege het nummer Palm Tree Shadow (waar je overigens niet heel veel schaduw onder hebt verder). Helaas staat er geen vergelijkbaar nummer op deze plaat en steekt dat nummer er nou net met kop en schouder bovenuit.

Uitstekend debuut. Goede liedjes, niet te complex, gewoon catchy en strak.

Hier kun je een reportage lezen over enkele belangrijke locaties in Amsterdam voor de band.

avatar van Faalhaas
Lekker plaatje. Heerlijk die eighties sound die regelmatig de kop opsteekt. Doet me ook wel eens wat denken aan The Killers, uit hun goeie tijd welteverstaan. Er staan 6 prachtnrs op, 3 iets mindere (titeltrack, Whispers, Time Machine) en een prima cover van Rod Stewart. Dat is wel 3,5* waard me dunkt.