Ice Cube - Greatest Hits (2001)

Label: Priority

1. Pushin' Weight (4:34)

met Mister Short Khop

2. Check Yo Self [Remix] (4:15)

met Das EFX

3. We Be Clubbin' (4:46)
  4. $100 Dollar Bill Ya'll (3:39)
  5. Once upon a Time in the Projects (3:40)
  6. Westside Connection - Bow Down (3:26)
  7. Hello (3:51)

met Dr. Dre en MC Ren

8. You Can Do It (4:19)

met Mack 10 en Ms. Toi

9. You Know How We Do It (3:52)
  10. It Was a Good Day (4:20)
  11. Bop Gun (One Nation) [Radio Edit] (4:47)

met George Clinton

12. What Can I Do? [Remix] (4:24)
  13. My Summer Vacation (3:56)
  14. Steady Mobbin' (4:09)
  15. Jackin' for Beats (2:57)
  16. The Nigga Ya Love to Hate (3:13)
  17. In the Late Night Hour (3:57)
eazyfan
yes hij staat er al prachtig ik heb deze er op gezet.leuk zeg een prachtig album met veel zeer goeie tracks als:
In the Late Night Hour,Hello,Pushin' Weight.deze vond ik toch wel de 3 beste.wel raar dat dan andere goeie trax als
Ghetto Vet er niet op stonden.maar anyway zeker een aanrader.In The Late Night Hour (bonustrack)was wel zeer
zeer goed met nice verzen van Straight Outta Compton,Fuck Tha Police enzo...

Relax
Ik herken een paar nummers dan niet, maar velen die ik ken zijn wel de goede.
Ghetto Vet, ik vind het eigenlijk wel logisch, prachtige tekst dat wel, maar het werd op een gegeven moment niet boeiend en saai en eentonig.. (ja ik had 'm op me MP3 speler ).

avatar van MJ_DA_MAN
Dit was mijn eerste Ice Cube album. Was op het begin wennen, maar is nu een geliefd album. Nummers als Pushin Weight, Check Yo self remix, You Can Do It, The Nigga Ya Love to Hate, In the Late Night Hour en natuurlijk mijn absolute favoriet It Was A Good Day zijn allemaal top hiphop nummers. Ik mis alleen When Will They Shoot, een van mijn favoriete. Maarja ik stem gewoon een dikke 4*

Marcel²
De tracks zijn gewoon erg goed, ik zou de albums aanraden. Zijn albums begin jaren 90 zijn erg sterk. Proberen dus.

Om mezelf te verdiepen in Ice Cube ben ik maar es begonnen met dit album aan te schaffen, en ik vind em vet wel de bom!

Natuurlijk was ik al bekend met de echte klappers zoals You can do it, It was a good day en Hello.
Maar hier staan nog veel meer vette tracks op!
Bow Down , Check Yoself remix, We be clubbin, What can i do remix. en waarschijnlijk nog wel meer, ma die moet ik vaker horen.
MIjn cijfer na 3 keer luisteren is al vastgesteld op een 4.

En na nog wat meer luisteren moet ik zeggen dat dit een topper is en deze toegevoegd is in mijn persoonlijke top 10. het cijfer is ook opgeschoven na een 4,5.

Maar ehh, wat ik vreemd vind is het volgende;

Ice Cube - Laugh Now Cry Later
6 june 2006 in stores.

Het nieuwe album van Ice Cube, Laugh Now, Cry later word massaal aangekondigt op amerikaanse sites en ook op de mtv site, maar hier komt ie niet voor in in de realeaselijst en ook op andere nederlandse sites is er niks over te vinden.

Betekent dit dat wij nederlanders dit nieuwe meesterwerk niet mogen gaan aanschouwen ofzo?

Dus?? hoe zit dit nou?

avatar van MJ_DA_MAN
Ice Cube heeft nooit populariteit gehad in Nederland dus hij zal wel in de winkel liggen maar niet meer dan dat. En een meesterwerk wordt het dus echt niet. Zeker niet na dat ik wat uitgelekte nummers heb gehoord, gewoon standaard-producties.

Heb je suggesties voor me die ik kan downloaden?
En zijn het ook daadwerkelijk uitgelekte tracks, of gewoon van die tussendoortracks die zo worden aangekondigt op de desbetreffende download sites, ma uiteindelijk nooit uit worden gebracht.

Heb er mischien al eentje; Why We Thugs ( produced by Scott Torch), is wel vette track.

volgens de beweringen gaat ie wel een album droppen ala N.W.A. style (qua flow dan) back to the roots zegt men, ma ja er word zoveel gespeculeerd.
Wel supervaag dat zoiets in ons land niet eens word aangekondigt, ik snap het niet en het kan eigenlijk ook gewoon niet.

Child Support is ook een Nieuw Numemr

Chrome & Paint en Race Card ook

eazyfan
ik heb de nieuwe al toegevoegd

dit album is zwaar dope maar ik zou een 4.5 stemmen als hy niet verzamel was... er zit nu niet egt een lyn in

avatar van thomzi50
In the Late Night Hour Wat een nummer.

C Changes schreef:
Ja dat kan ik nog best snappen, maar dat mensen dit in hun top10 draaien vind ik echt vreemd.

avatar van thomzi50
Ik zou inderdaad ook nooit een compilatie in mijn top10 zetten

avatar van Niek
Leuke plaat maar voor een Best of toch wat matigjes. Bop Gun vind ik gewoon bijzonder slecht. Dat kan niet op een Best of. En aangezien ik bij compilaties nogal streng ben (nooit hoger dan 4) geef ik nu 'slechts' een 3.

avatar van hiphopdontstop
Best wel een greatest hits die er mag wezen, leuk album, de plaat blijft me amuseren

Big_Z_Jay_L
Er staan volgens mij geen 1 track van AmeriKKKa's Most Wanted erop zelfs niet van Death Certificate

CaliLove
Dan denk ik dat je die albums nog maar is deftig moet gaan checken....

mijn vaste afspeellijst van dit album is: 6, 7, en 8. daarvoor, en daarna, kan het me weinig bekoren. Ice cube, is natuurlijk een rapicoon van het eerste uur, maar zijn albums zijn een beetje standaard oldscool shit. weinig diepgang, en qua skills valt het allemaal best tegen. Natuurlijk moet je dit tegen een historisch perspectief zien, maar ik word er, nog warm, nog koud van.

SSS
Je gaat op een Greatest Hits toch geen nieuwe nummers zetten zoals hier is gebeurt. $100 Dollar Bill Y'all & In the Late Night Hour (feat. Pusha T) waren niet uitgebracht op eerder albums. Niet dat die tracks slecht zijn (het waren zelfs de singles), maar vond dat wel vreemd!

avatar van KILLERBEE99
It Was a Good Day

SSS schreef:

Dit gebeurt heel vaak, zodat de mensen die het kopen iets nieuws krijgen wat ze nog niet kennen, in plaats alleen maar nummers die ze al kennen.

PriestMaiden
Goede verzamelaar met Pushin' Weight, Check Yo Self, Hello en Natuurlijk It Was a Good Day als hoogtepunten.
Toch had ik graag Wicked, Fuck Dying en Natural Born Killers er nog op zien staan.

avatar van musiquenonstop
Mooie oldskool met gave sounds i.p.v. een simpele beat, als dit de standaard zou zijn, dan zou ik vaker naar rap luisteren !

Hoe kom ik bij Ice Cube verzeild geraakt...... eh oja, sinds ik weet dat Bob Dylan er graag naar luistert

avatar van Shelter
Ice Cube is een van mijn favoriete MC's, tekstueel niet het creme de la creme zeker niet, maar die delivery man! Vette MC, hard duidelijk stem geluid en dat vaak met goede beats.
Hier zijn de favorieten; 1, 2, 6 (classic!), 7 (een van mijn favorieten period in hiphop), 8 (ging de poppie kant op maar Cube bewijst dat het met klasse kan), 10.
Alleen 3 vind ik echt een shit nummer.
Jammer trouwens dat die diss naar Cypress er niet op staat, ook al is de beef over.
King of the hill vind ik een fantastische track

avatar van Shelter
PriestMaiden schreef:

Zo zeker Natural Born Killers, die wa sik vergeten en trouwens Ghetto Bird had ook niet misstaan!

avatar van frolunda
Geen No vaseline en Dead homiez,ja daaag.