Hot Chocolate - Their Greatest Hits (1993)

Alternatieve titels: Every 1's a Winner | The Very Best Of

R&B / Pop
Label: EMI

1. You Sexy Thing (4:05)
  2. It Started with a Kiss (4:01)
  3. Brother Louie (4:58)
  4. Girl Crazy (3:22)
  5. So You Win Again (4:29)
  6. Put Your Love in Me (5:41)
  7. Love Is Life (3:35)
  8. I'll Put You Together Again (3:52)
  9. No Doubt About It (4:28)
  10. Every 1's a Winner (4:02)
  11. Emma (3:53)
  12. I Gave You My Heart (Didn't I) (3:40)
  13. You Could've Been a Lady (3:47)
  14. Disco Queen (3:09)
  15. Don't Stop It Now (2:55)
  16. A Child's Prayer (3:51)
  17. What Kinda Boy You're Lookin' For (Girl) (3:46)
  18. I Believe (In Love) (3:49)
  19. Are You Getting Enough Happiness? (4:12)
EVANSHEWSON
Bandje dat toch enkele mooie klassieke singles heeft nagelaten; De mooie stem van Erroll Brown zit daar voor veel tussen.
Emma was al meteen raak; Every 1's a winner en So You win again waren flinke terechte hits.
Best hit staat hier natuurlijk op, vooral sinds men hem gebruikte in de leuke comedie THE FULL MONTY, nl. ; You Sexy Thing.
Leuke verzamelaar, maar niet alles haalt het niveau van bovengenoemde kanjers van hits; maar 4 sterren mag wel, denk ik ! ****

avatar van indana
Een van de weinige groepen uit het discotijdperk waar ik wel waardering voor op kan brengen. Ten eerste zijn het vrij aanstekelijke nummers en ten tweede zijn het nummmers die nog wel eens ergens over gaan, ten derde hebben de meeste nummers wel een lekkere funky groove.
Maar bovenal omdat ze ook nog de moed hebben gehad om een nummer als I'll Put You Together Again. Klasse

avatar van rudiger
ik tel hier zo maar even 9 uitstekende songs op , anno 2007 klinkt Hot Chocolate nog steeds als een klok .
1 van de betere nummers vind ik nog steeds Put Your Love In Me .

avatar van Hans Brouwer
Ik ben vandaag met mijn vrouw naar de film "Alles is liefde" geweest. Samen hebben wij erg genoten van deze fantastische Nederlandse film. Ook het nummer "You Sexy Thing" van Hot Chocolate was tijdens de film en bij de aftiteling te horen. Ik heb "You Sexy Thing" vanavond snel gedownload en draai dit nummer nu al de gehele avond. Morgen maar eens een greatest hits album van Hot Chocolate zien te bemachtigen .

avatar van LeRoi
....denk vergelijkbaar met de verzamel-voorganger 'Platinium'...wellicht nog iets beter...

avatar van Edwin
Inderdaad een flinke handvol aardige singles. Ik mis alleen wel een persoonlijke favoriet You'll Never Be So Wrong. Lange tijd niet gehoord. Ik zie verder dat de discografie ook nog niet compleet is toegevoegd op de site. De albums Mystery (1982) en Love Shot (1983) ontbreken. Ik kan helaas geen geschikte hoezen vinden.

avatar van musicfriek
Handjevol aardige singles idd, maar voor mij Emma, You Sexy Thing en Girl Crazy als uitschieters. Maar absolute favoriet is het latere It Started With a Kiss. Zelden zo'n lief liedje gehoord en het nummer klopt gewoon helemaal. De stem van Errol Brown is erg fijn om naar te luisteren.

avatar van LucM
Een verzamelaar is het enige wat ik heb van Hot Chocolate. Veel leuke nummers die het midden houden tussen pop en disco en mooie stem inderdaad van Errol Brown, die ik de Kojak van de popmuziek noemde vanwege zijn kale knikker.
"You Sexy Thing", "It Started with a Kiss", "So You Win Again" en "Emma" vind ik de beste songs.

beaster1256
ja een leuke verzamelaar voor wie heimwee heeft naar de mooie singles van de jaren 70 , emma is het beste nummer

avatar van laxus11
Leuke verzamelaar van Hot Chocolate
Mijn Favorieten zijn: You Sexy Thing, Every 1's a Winner, Emma, It Started with a Kiss En Girl Crazy

avatar van foxhusky
Dit album lijkt erg veel op Platinum, ook uit 1993. De eerste 17 tracks zijn precies hetzelfde. Alleen tracks 18 en 19 zijn anders. Ik vraag me af waarom er in hetzelfde jaar twee bijna dezelfde albums worden uitgebracht. Misschien was de één van de albums bedoeld voor de Nederlandse markt en de ander voor een ander land.

Een jaar later, in 1994, verscheen de opvolger: The Rest of the Best. Deze heb ik net toegevoegd aan MusicMeter. Deze bevat de singels/hits die niet op de albums uit 1993 stonden.

avatar van Wandelaar
Dertig jaar oud, deze verzamelaar en tijd voor een stem.
Het geluid van Hot Chocolate maakt nu eenmaal deel uit van mijn generatie; de radioliedjes van de jaren '70.
De Jamaicaanse zanger Errol Brown was de centrale man in de Britse band en zorgde voor een stroom vette hits. Vooral de eerste jaren nog redelijk progressief met nummers als Emma en Brother Louie. Wat later - bassist Tony Wilson verliet om die reden de band- verlegde de band de koers richting de zoetere popsongs. So You Win Again, It Started with a Kiss en I'll Put You Together Again waren hiervan het resultaat. Toch ook spannende topsongs als Put Your Love in Me en het SF-verhaaltje No Doubt About It. Met bubblegumpop in Girl Grazy en What Kinda Boy You're Lookin' For (Girl) ging het in de tachtiger jaren bergafwaarts met de originaliteit. Leuk overzicht.