Ibeyi - Oya EP (2014)

Soul / Electronic
Label: XL

1. Oya (3:53)
  2. River (4:12)
  3. Oya [Oya Capella] (3:30)
  4. River [Oshun Dub] (5:03)
avatar van kemm
Je hoort Engels, Frans, Yoruba, maar vooral veel Soul in de samenzang van deze Frans-Cubaanse tweelingzusjes. Betoverend, niet van het lieflijke Disney-soort, wel op een hippe alternativo-manier. Ongetwijfeld het werk van Richard Russell, die ook hun debuut gaat producen. Oya en vooral River (prachtige clip ook) doen alvast het beste verhopen. De acapella van het ene en de instrumentale van het andere nummer zijn dan weer zinloze toevoegingen. De songs leunen net op een soort verstilling tussen stem en muziek. Ach, misschien maakt iemand er nog een leuk remixje van.

avatar van Shelter
Oya is een erg vet nummer moet ik zeggen. Beetje mysterieus maar ook bombastisch.