Millenium - In Search of the Perfect Melody (2014)

Polen
Label: Lynx

1. In Search of the Perfect Melody (19:50)
  2. Girl from a Glass Sphere (7:09)
  3. The Mirror of Memories (7:00)
  4. Blood on the Rain (4:21)
  5. Over & Over (5:40)
  6. In the World of Fantasy? (12:27)
Een epic van 20 minuten

Hier ga ik wel zin in hebben. Eén van de beste neoprogbands die ik ken.

avatar van Dieter
Eerste luisterbeurt erop zitten: Mooi hoor...
Maar eens beginnen met 4,5 ster!

Ozric Spacefolk
Ik kom amper door de eerste song heen. Wat een drag. Saai en voorspelbaar. Bizar hoe snel mijn liefde voor deze bekoelt.

Ozric Spacefolk
Het is ook wel erg listig en pure zelfmoord op met een vals gezongen a-capella stuk te openen.
Gelukkig is de slidegitaarsolo die er opvolgt, wel erg lekker. Erg Floydiaans, maar dat is tegenwoordig elke band.

Ozric Spacefolk schreef:

Vals? Ik kan het niet vinden, waar heb je het over?

Parlotones
ProgL0ver schreef:

Vals? Ik kan het niet vinden, waar heb je het over?

Ik hoor dat ook in de eerste 19 seconden. Erg vals, hoe hij die paar zinnen eindigt.

avatar van R-bek6
Vals? Vind ik niet zo opvallend. Er zijn veel grotere bands waarvan ik kromme tenen krijg als ik de zanger live hoor zingen. Wat te denken van James LaBrie? Ik heb nooit begrepen waarom veel mensen dat niet (willen?) horen.

avatar van raimjaim
In search of the perfect singer?

avatar van raimjaim
Een epic van 20 min maar wat een slechte zeg, voor echt goeie epics moet je toch echt bij Arena , Dream Theater, IQ , Marillion en de Neal Morse Band zijn.