Joanna Newsom - Walnut Whales (2002)

Folk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Erin (3:38)
  2. Cassiopeia (4:00)
  3. Peach, Plum, Pear (3:27)
  4. Clam Crab Cockle Cowrie (3:52)
  5. Flying a Kite (6:34)
  6. The Fray (3:22)
  7. En Gallop! (6:26)
  8. The Book of Right-On (4:39)
sxesven
Het is nog geen The Milk-Eyed Mender, maar de magie van de songs van Joanna is al goed te horen op dit debuut. Haar prachtige, unieke stem in combinatie met het heerlijke harpspel maakt van Walnut Whales sowieso een fijn albumpje, en het is imo interessant om te horen dat Joanna in 2002 ook al barstensvol talent zat.

avatar van sq
sq
Is er iemand die weet hoe ik aan deze CD kan komen?

sxesven
Is helaas onmogelijk. Wordt wel eens aangeboden op Ebay, maar let op: dat zijn dus nepperds! Er is één user die er maandelijks een paar op heeft staan, maar die brandt ze dus gewoon zelf. Joanna heeft deze ooit in kleine oplage in eigen beheer uitgebracht en ze zijn dus helaas alláng niet meer te krijgen. Erg jammer.

avatar van sq
sq
Ik was er al bang voor, maar dankjewel! Ik heb de meeste nummers los gepindakaast, maar ja ik heb ze graag origineel. Flying a Kite vind ik echt geweldig!

Ik hoop stiekem op een koopmogelijkheid bij het concert in Paradiso.

sq schreef:

Ik hoop stiekem op een koopmogelijkheid bij het concert in Paradiso.

Ja, zou mooi zijn, maar ik vrees dat dat er stiekem niet in zit. Gelukkig is er de nieuwe EP (Joanna Newsom & the Ys Street Band) die 9 april uitkomt, met daarop één nieuwe song (Colleen) en nieuwe versies van Clam, Crab, Cockle, Cowrie en Cosmia. Toch iets. Ik zou deze songs ook echter graag eens echt op CD hebben.

handsome_devil
Zo lief

en mooi. Eigenlijk mooier dan haar echte debuut maar door de wat korte afspeelduur zet ik hem toch op hetzelfde mooie cijfer.

avatar van Woody
Ja mooi hoor dit album. Flying a Kite is schitterend!

Nihilisme
Deze versie van Cassiopeia is nog mooier dan die van The Milk-Eyed Mender.

avatar van AOVV
Fijne EP van Joanna Newsom. Vooral de laatste vier nummers zijn ijzersterk. 'The Fray' klinkt als de soundtrack van de Newsomversie van een Disneyfilm (als compliment bedoeld!), en "En Gallop" is betoverend mooi. De hiphopgroep The Roots hebben overigens de afsluiter mooi gesampled in hun album 'How I Got Over'.

3,5 sterren