Love - Out Here (1969)

Label: One Way

1. I'll Pray for You (4:16)
  2. Abalony (1:59)
  3. Signed D.C. (5:15)
  4. Listen to My Song (2:21)
  5. I'm Down (3:47)
  6. Stand Out (3:47)
  7. Discharged (1:36)
  8. Doggone (12:01)
  9. I Still Wonder (3:06)
  10. Love Is More Than Words (Or Better Late Than Never) (11:17)
  11. Nice to Be (1:52)
  12. Car Lights on in the Daytime Blues (1:09)
  13. Run to the Top (3:01)
  14. Willow Willow (3:10)
  15. Instra-Mental (3:01)
  16. You Are Something (2:02)
  17. Gather Round (4:50)
Allmusic
Dit dubbelalbum is samen met 3 nummers van het album Four Sail (1970) opnieuw uitgebracht onder de titel 'Out There' (met Jimi Hendrix op 'The Everlasting First').

Arthur Lee weet met een nieuwe band en bij een ander label toch weer een heerlijk album af te leveren.
Psychedelisch, gevarieerd, experimenteel, veel jams: Wat meer mij betreft zeer de moeite waard!

avatar van Droombolus
Allmusic schreef:

De opnames van deze 2LP komen voor het overgrote deel van dezelfde sessies als de nummers die op Four Sail staan, nog op Elektra dus. Volgens Elektra baas Jac Holzman in zijn Follow The Music boek kwam Arthur Lee bij hem langs met alles met hij opgenomen had en mocht hij gewoon uitkiezen wat hij, op Love's laatste plaat op zijn label, uit wou brengen. De rest kwam op Out Here dus ....

Een heel lekkere plaat die intussen ge-rereleased is als onderdeel van de Hip-O-Select 3CD-box The Complete Blue Thumb Recordings, die verder bestaat uit False Start en het voorheen nooit gereleasede Love In England 1970 ........

avatar van Poles Apart
Ik vind deze over de hele gezien toch een tikkeltje minder dan "Four Sail", daar staan toch echt wel de betere nummers uit deze sessies op, en het vormt wat meer een solide geheel.

Voldoende variatie en afwisseling is er zeker, ellenlange jams (met drumsolo's! - zie "Doggone") ook. Sommige nummers klinken echter als demo's, probeersels. Het is een beetje Love's "White Album", alleen niet van hetzelfde niveau natuurlijk, daarvoor is het songmateriaal gewoonweg te zwak.

"I Still Wonder" doet me soms aan CSN&Y denken, het ellenlange "Love Is More Than Words (Or Better Late Than Never)" aan de sfeer van meesterwerk "Forever Changes" (niet alleen vanwege de titel).

Desalniettemin, voor Love en Lee nuts verplichte kost.

avatar van Droombolus
I Still Wonder wordt in de Mojo van deze maand genoemd door J.Mascis ( van Dinosaur Jr ) als een van zijn fave songs. Hij vermeld erbij dat hij het zonde vindt dat de meeste mensen, waar het Love betreft, niet verder komen dan Forever Changes.

De komiese noot bij dat verhaal vind ik dan weer dat I Still Wonder ( onder de titel Wonder People ) de uiteindelijke selektie van dat album niet haalde ......