Apollo Brown & Ras Kass - Blasphemy (2014)

Label: Mello

1. Next Caller [Intro] (1:23)
  2. How to Kill God (4:51)
  3. H20 (4:41)

met Pharoahe Monch, Rakaa Iriscience en InDJnous

4. Please Don't Let Me (3:43)
  5. Strawberry (3:15)
  6. Giraffe Pussy (4:18)

met Royce da 5'9", Xzibit en Bishop Lamont

7. Roses (3:47)

met 4 Rax

8. Deliver Us from Evil (3:45)
  9. Too Much of a Good Thing (3:21)

met Larina

10. Animal Sacrifice (4:24)
  11. Humble Pi (4:05)
  12. 48 Laws, Pt. 1 (4:58)

met InDJnous

13. Francine (5:21)
  14. Drink Irish (4:39)

met Slaine, Sick Jacken en Sean Price

15. Bon Voyage (4:11)

met InDJnous

16. Impossible Dream * (5:06)

met Sean Price en Bleu DaVinci

totale tijdsduur: 1:00:42 (1:05:48)
avatar van Rene1979
Dit is het abum waar ik niet op kan wachten.. Ras Kass was altijd erg dope, met Apollo beats kan het bijna niet mis gaan.

Benieuwd!

-edit-
H2O klinkt al dik!

avatar van -marco-
Erg veel zin in idd. H20 klinkt alvast goed!

avatar van thgryda
Deze zal qua beats niet heel vernieuwend zijn maar in combinatie met Ras Kass kan dit zo maar een heel vette plaat worden want zijn stijl past wel bij de beats van AB.

avatar van Harderwiek
H20 en Giraffe Pussy zijn beide prima tracks, maar er had zovééél meer ingezeten. Vooral Apollo Brown vind ik tegenvallen op beide tracks, op de MC's is weinig aan te merken. Een track met Ras Kass, Rakaa en Pharoahe Monch verdiend een betere beat!

avatar van Rene1979
Ben nu het album aan het luisteren, heb goede hoop.

avatar van Flipm0de
Het album gister meerdere luisterbeurten gegeven op Spotify en ik moet zeggen dat het klinkt zoals ik verwachtte... dat is positief, maar toch ook wel enigzins negatief.

Apollo Brown komt met zijn weinig vernieuwende maar toch goede beats en Ras Kass is on point. Tel daarbij op de features die voor leuke afwisseling van hoog niveau zorgen (Sean P!) en dan kom je tot de conclusie dat het een prima album is geworden.

Toch hoor ik graag Apollo Brown eens wat nieuws proberen in plaats van hetzelfde trucje keer op keer uit te halen.

Hoogtepunten: How to Kill God, H20, Giraffe Pussy, Drink Irish en Animal Sacrafice.

Kos
Fuck dit klinkt weer goed zeg.

avatar van TheLegacy
Godver de takke tyfus. Ik zat vanmorgen op de fiets naar de Uni, beetje motregen erbij en man man man wat heb ik genoten. Dit is waarom ik hip-hop zo'n heerlijk genre vind! Apollo Brown maakte samen met Guilty Simpson ook al een absolute topplaat en hij flikt het hier zonder enige moeite weer. Oké, zelfde trucje zo kan je het inderdaad ook zien, maar wel een verdomd lekker trucje!

avatar van thgryda
Ach dat gezaag over hetzelfde trucje. Natuurlijk was het bij The Left het meest fresh waarna hij zijn geluid perfectioneerde op Daily Bread en Trophies om in combinatie met Guilty Simpson te ontploffen op modern day classic "Dice Game". Maar net als bij Ugly Heroes is dit weer lekker, Ras Kass is qua stijl weer totaal iets anders. Ik ben nooit echt fan geweest van de man zijn stemgeluid maar het past wel goed bij de producties van AB en dat de man qua flow en lyrics top is, staat sowieso vast. Ook de gastartiesten trekken het niveau stevig omhoog. Na een turbulent eerste half jaar binnen de hip hop volgden enkele maanden stilte maar nu is er met deze, Akwasi, Diamond District, RTJ2, Logic en Black Milk weer heel wat bij gekomen en ik moest Souls of Mischief en Diabolic nog checken

avatar van Flipm0de
thgryda schreef:
Ach dat gezaag over hetzelfde trucje.

Muziek hoeft in mijn ogen niet enorm vernieuwend te zijn altijd, maar dat gevoel van 'been there, done that' komt wel steeds vaker naar voren met Apollo Brown projecten. En dat is op dit album in combinatie met Ras Kass, die ik wel kan waarderen maar nooit echt fan van ben geweest, gewoon een groot minpunt.

Gas Mask was gruwelijk en blies mij omver, hetzelfde flikte Apollo weer met OC op het Trophies album. Aangezien ik een fan ben van Guilty Simpson, was het weinig vernieuwende aspect op Dice Game geen enkel obstakel. In het geval van Ugly Heroes en dit album is het een ander verhaal. Ugly Heroes is al snel in de vergetenheid gevallen en ik verwacht dat het met dit album wel iets langer duren, maar toch zal ik binnen een niet al te lange tijd eerder naar Trophies, Gas Mask, of Dice Game grijpen in plaats van deze.

Flipm0de schreef:

Ik vind de beats hier toch weer wat anders. Op Ugly Heroes was dit minder het geval maar ook dat album ben ik lang blijven luisteren. Dice Game blijft wel het enige album waar ik echt vaak naar terug grijp maar dat komt door de gouden combinatie tussen de lome, zware stem en gezapig flow van Guilty en de pompende beats van Apollo.

Kos
Nou die met O.C. vind ik toch echt wel veruit de beste.

avatar van Nr.4
Vind het gewoon weer een gruwelijk tof album van Apollo Brown. Eindelijk heeft Ras Kass ook 's een album lang beats die goed zijn, werd tijd.

avatar van Silky & Smooth
En dan zeurt met dat MTV hip-hop alleen maar over sex gaat, haha. Maar goed, lekker album. De producties van Apollo Brown klinken weer heerlijk vertrouwd en de raps van Ras Kass zijn verder ook okee. Soms klinkt hij wat eentonig, maar daar valt mee te leven.

avatar van Oortrommel
Ik snap de kritieken op de producties van Apollo Brown niet echt, ik vind de rauwe stijl juist extreem goed passen bij Ras Kass. Dit is eigenlijk voor het eerst sinds Soul on Ice (1996) dat ik Ras Kass hoor op passende producties. Geen gelikte nummers à la Rasassination of half afgemixte nummers à la Barmageddon.

Tekstueel gezien is dit Ras Kass in prima vorm: genoeg thought provoking teksten en een hoog 'hip hop-gehalte'.

avatar van bennerd
Godver, die productie van 48 Laws... Waar komen die samples vandaan?

Verder vind ik dit, op Giraffe Pussy na, een zeer degelijk hiphopalbum waaruit ik moet concluderen dat Apollo Brown niet echt mijn soort hiphopbeats maakt. Terwijl de formule op papier hemels klinkt. Had ik bij Trophies, het album met O.C., ook.

avatar van MJ_DA_MAN
bennerd schreef:
Godver, die productie van 48 Laws... Waar komen die samples vandaan?
Sowieso hier.

avatar van bennerd
Ik zit alweer de hele avond naar 48 Laws te luisteren. Met een weemoedig gevoel en een krop in de keel. Die beat is ongelooflijk. Muziek zoals het moet zijn.