The Everly Brothers - Sing Great Country Hits (1963)

Country
Label: Warner Bros.

1. Oh. Lonesome Me (2:14)
  2. Born to Lose (2:22)
  3. Just on Time (2:12)
  4. Send Me the Pillow You Dream On (2:29)
  5. Release Me (2:20)
  6. Plese Help Me, I'm Falling (2:22)
  7. I Walk the Line (2:36)
  8. Lonely Street (2:20)
  9. Silver Threads and Golden Needles (2:16)
  10. I'm So Lonesome I Could Cry (2:55)
  11. Sweet Dreams (2:41)
  12. This Is the Last Song I'm Ever Going to Sing (2:14)
avatar van spinout
Voor dit album hebben de heren zich een countrystem aangemeten, zonder dat dat irritant wordt. Een aardige selectie country nummers.

avatar van heartofsoul
Hoe het precies komt weet ik eerlijk gezegd niet, maar - hoewel ik dit album prettig luistervoer vind- de vonk wil bij mij niet écht overslaan. Ik vind de originele hits domweg mooier, en de covers van Don en Phil een beetje afstandelijk en niet echt overtuigend. Allmusic is echter vol lof, dus het zal wel aan mij liggen. De volgorde van de nummers op mijn cd (Warner Music UK Ltd/Connoisseur Collection Ltd 1997) verschilt van die op het originele album, maar dat maakt naar mijn idee niets uit voor de beoordeling.
Op mijn cd worden de albumnummers aangevuld met bonusnummers en die bevallen mij heel goed.
Daar beoordeel ik het album uiteraard niet op, maar nummers zoals Bowling Green, I Wonder If I Care As Much (de re-recording voor Roots) en It's All Over klinken in mijn oren alle superieur aan die van het eigenlijke album.

avatar van nlkink
Dat klinkt qua bonusnummers bijna als een bootleg....
Nummers als Bowling Green, I Wonder If I Care As Much en It's All Over horen m.i. ook helemaal niet thuis op dit album uit 1963, eenvoudig omdat deze bonus tracks in 1967/1968 zijn opgenomen. Bovendien vind je die liedjes als normale album tracks op The Everly Brothers Sing en zoals heartofsoul al opmerkte, op Roots. Er is in 1963 genoeg op single verschenen dat zo achter dit album geplakt kan worden, ook al zijn dat misschien geen country nummers.
Het album is opgenomen toen het succes van de broers afnam. Een eerder album met covers van folk en countryliedjes, Songs Our Daddy Taught Us was een groot succes geweest. Sing Great Country Hits was een vergeefse poging dat succes te herhalen.

avatar van heartofsoul
Natuurlijk was er materiaal genoeg voor bonusnummers uit dezelfde periode, maar ik vermoed dat de samensteller(s) bewust nummers hebben geselecteerd die een country-karakter hadden, al lijkt bijvoorbeeld Bowling Green meer country-rock als je het mij vraagt. Opvallend trouwens dat dit album alleen nog tweedehands is te vinden, en dan hoofdzakelijk op vinyl (zoals ik zojuist op Discogs zag). Het werd ook uitgebracht als twofer met Gone, Gone, Gone als tweede album (Rhino 2005), maar die cd kon ik zo snel niet vinden in mijn cd-kast.