All About Eve - Keepsakes (2006)

Alternatieve titel: A Collection

Label: Universal

1. Flowers in Our Hair [Extended] (5:19)
  2. In the Clouds (3:29)
  3. Calling Your Name (3:41)
  4. Paradise [1989 Remix] (3:58)
  5. Martha's Harbour (3:05)
  6. Every Angel [7" Remix] (3:58)
  7. What Kind of Fool [Autumn Rhapsody Mix] (5:26)
  8. Wildflowers (3:47)
  9. Candy Tree [Live] (3:32)
  10. Wild Hearted Woman [Live] (3:06)
  11. Our Summer [Live] (3:32)
  12. In the Meadow [Live] (4:35)
  13. Gold and Silver [Album Version] (4:00)
  14. Scarlet (3:48)
  15. Road to Your Soul (5:18)
  16. Drowning (4:11)
  17. December [7" Edit] (4:46)
  18. What Kind of Fool (2006 New Recording) (4:08)
  19. The Empty Dancehall (Revisited New Recording) (3:02)
  20. Farewell My Sorrow (3:30)
  21. Strange Way (3:54)
  22. Rhythm of Life (5:32)
  23. Wishing the Hours Away (4:59)
  24. The Dreamer [Tim Palmer Mix] (3:18)
  25. Touched by Jesus (6:51)
  26. Are You Lonely (4:39)
  27. See Emily Play (2:42)
  28. Phased (4:44)
  29. Freeze (4:58)
  30. I Don't Know [Alternative Version] (3:43)
  31. Some Finer Day (3:01)
  32. Infrared (4:08)
  33. Outshine the Sun (8:35)
  34. Let Me Go Home (3:13)
  35. Keepsakes (3:13)
  36. Raindrops (3:30)
avatar van Edwin
Verhip, Rob is me voor met zijn stem . Tsja, ik weet nog niet of dit ga kopen. Ik ben een grote fan en heb het merendeel van hun oeuvre in bezit, waaronder 2 verzamelaars. De meeste nummers zijn toch wel bekend, hoewel er aardig wat alternatieve en live versies op staan. Dat dan weer wel. Maar toch, ik loop er op dit moment niet echt warm voor. Daarom voorlopig nog even geen stem van mij.

knight3
En verdomd, opnieuw geen Another Door!!

Edwin schreef:
Ik ben een grote fan en heb het merendeel van hun oeuvre in bezit
Gek genoeg is deze band min of meer langs me heen gegaan. Voor mij was deze Keepsakes dan ook mijn eerste AAE aanschaf. Met name de Scarlet nummers waren mij desondanks wel bekend maar t moet gezegd dat deze tjokvolle dubbel cd een aangename ervaring was. Een beetje een vage kennis die uitgroeit tot een goede vriend. Het werk van AAE wordt gekenmerkt door warme zang van een prima zangeres en over het algemeen zeer acceptabele songs. De jaren 80 productie stoort daardoor ook niet echt, hoewel bij mij af en toe Roxette als vergelijking binnen vliegt. Het stoerdere zusje daarvan dan hoewel t vandaag de dag waarschijnlijk niet bijzonder stoer gevonden wordt als je een band met mooie, gedegen popsongs en een zangeres die echt kan zingen, leuk vindt.

Voor mij is deze dubbel cd echter aanleiding geweest om me wat verder te verdiepen in het werk van AAE en heb ik voor weinig het debuutalbum en de zeer aan te raden Scarlet and Other Stories (5,99 bij Bol) aangeschaft. Iets meer moeite en ook iets meer geld (ebay) heeft de niet al te juichend ontvangen en reeds lang OOP zijnde Ultraviolet gekost. Voornamelijk aangeschaft omdat ik Phased en Freeze tot de sterkere nummers van deze collectie vind behoren.

De wat zwakkere nummers zijn met name de nieuwe uitvoeringen van oude nummers en die paar nieuwe songs. Derhalve kan ik me voorstellen dat je als fan van het eerste uur die reeds de reguliere cd's in bezit heeft, nog even nadenkt over de aanschaf van Keepsakes. Verder zit er wel een DVD bij met clips (nog niet gezien) wat het voor de die-hards nog interessant kan maken.

avatar van Edwin
VanDeGriend schreef:

Dit monumentale pakketje staat inderdaad nog steeds op mijn verlanglijstje. Goed dat je mij eraan herinnert dat er ook nog een DVD bijzit, want dat was ik eerlijk gezegd vergeten. Uit de tracklist hierboven kun je dat niet afleiden. Ten tijde van de release lag er welgeteld eentje in de bakken bij de plaatselijke Media Markt voor een kleine 20 euro. 5 weken later stond ie er nog in. Als ie er morgen nog staat, neem ik hem maar mee . Ook al is de toegevoegde waarde niet zo groot, op de een of andere manier kan ik er toch niet om heen. Raar, maar waar.

avatar van vigil
de toegevoegde waarde is wel zeker, bv. door de dvd met iets van 20 clips!

Om dit te gaan vergelijken met Roxette vind ik eigenlijk een behoorlijk discussiepunt.

In ieder geval een fantastische verzamelaar waar je ook al heb je alle studioplaten al meer dan genoeg interesante nummers op vind (live versies, 12 inch versies, nieuwe nummers, nieuw opgenomen nummers en covers)

avatar van musicboy
De vergelijking met die klungels van Roxette doet mijn hartje pijn.
Julianne Regan behoort tot mijn absoluut favoriete zangeressen (naast Kate Bush, Suzanne Vega, Axelle Red).

musicboy schreef:
De vergelijking met die klungels van Roxette doet mijn hartje pijn.

ik ben het met je eens!

ik ben het met je eens!
Ik niet

Ik niet

mooi

maar Roxette fan begrijp ik?

vigil schreef:
maar Roxette fan begrijp ik?

Nee hoor helemaal niet. De referentie slaat op de, naar huidige maatstaven, wat gladde productie van het vroegere werk in combinatie met hapklare popsongs gezongen door een dame, zo nu en dan ondersteunt met stevig gitaarwerk. Vind AAE echter veel meer massa en klasse hebben dan Roxette.

VanDeGriend schreef:

Vind dit echter veel meer massa en klasse hebben dan Roxette.

quote van de dag

quote van de dag

Veel meer klasse natuurlijk!
Massa: in de beginjaren was Julianne ook een slanke deerne, maar op de 'Cinemasonic'-dvd is ze toch wel wat bijgekomen, dus ja, meer massa.

avatar van musicboy
Heerlijke verzamelaar. Wat is Julianne toch een klassezangeres.
Heel leuk om de clipjes te zien, want op tv werden die nauwelijks getoond.

musicboy schreef:

en tja dat is toch verreweg het belangrijkste....

vigil schreef:

en tja dat is toch verreweg het belangrijkste....

Was als onzin bedoeld hé.
Leve Julianne! For always!

musicboy schreef:

Was als onzin bedoeld hé.
Leve Julianne! For always!

Mooi

avatar van goldendream
All About Eve is één van die zeldzame bands (of artiesten) waarvan een bijhorende dvd met clipjes de moeite is. Ik vind de clips van 'Martha's Harbour', 'Every Angel', 'What Kind Of Fool', 'Road To Your Soul' en 'December' kleine kunstwerkjes, zoals 'This Is Your Land' van Simple Minds dat ook is. Ze stralen een sfeer uit die me enorm bevalt. De overige clipjes zijn degelijk, maar niet meer zo de moeite ze te hebben.

avatar van goldendream
Ook Juliannes werk met 'The Eden House' en 'La femme Verte' is het waard te leren kennen. Het doet me wel wat denken aan Hooverphonic.

avatar van goldendream
De discografie van All About Eve is een vreemd allegaartje: slechts 4 reguliere albums, veel (te veel) verzamels en live-albums, en tot slot wat vreemde eenden in de bijt, zoals 'Iceland'.

Naast de vier reguliere albums bezit ik 'Because I Can' (Mice), 'Iceland', 'Acoustic Nights', 'Cinemasonic' en 'Keepsakes' op cd.

Van de rest heb ik het beste verzameld op de pc (La Femme Verte, The Eden House, Jules Et Jim, Hussey & Regan, b-kantjes, samenwerkingen met andere artiesten ...).

Ondanks de chaos in de discografie, behoort Julianne Regan tot mijn absoluut favoriete zangeressen!