Dario Marianelli - V for Vendetta (2006)

Italiƫ
Score
Label: Astralwerks

1. Remember, Remember (6:42)
  2. Julie London - Cry Me a River (2:49)
  3. "...Governments Should Be Afraid of Their People" (3:11)
  4. Evey's Story (2:49)
  5. Lust at the Abbey (3:17)
  6. The Red Diary (7:34)
  7. Valerie (8:48)
  8. Evey Reborn (3:51)
  9. I Found a Reason (2:02)

met Cat Power

10. England Prevails (5:44)
  11. The Dominoes Fall (5:28)
  12. Bird Gurhl (3:17)

met Antony and the Johnsons

13. Knives and Bullets (And Cannons Too) (7:33)
Na The Brothers Grimm, nu leuk om te horen wat precies tot Marianelli's stijl behoord. Een aardig duistere score, die niettemin helaas niets speciaals biedt. Een lekker gemiddeld werkje dus, waarbij weliswaar toch enkele tracks uitblinken. Zoals het katholieke gezang van Lust at the Abbey, de mooie pianostukken of het opbouwende crescendo van Evey Reborn. Over het algemeen niet iets dat me heeft teleurgesteld, maar het heeft ook niets wat een lange indruk zal achterlaten. Dankzij de uitschieters toch 3.5*

De tussengeplaatste songs zijn overigens nergens storend, en vormen zelfs telkens een mooi rustpunt. Het zijn in ieder geval goede kwaliteitsliederen. Ook leuk dat hij eindigt met een fragment van Tchaikovsky's 1812 Overture

Weet iemand welk liedje er werd gespeeld tijdens de aftiteling? Zo'n zalig nummer, nochtans staat het niet op de soundtrack denk ik.

neo
Rolling Stones's 'Street Fighting Man' is dat.

Ik zag trouwens dat zowel Brian Eno als Elliot Goldenthal in het boekje bedankt worden als grote inspiraties voor de score. Nu kan ik me Elliot goed indenken, maar het was wel leuk geweest als Eno een wat grotere invloed had gehad...

neo
Want wat had grotere invloed van Eno dan kunnen bewerkstelligen; meer ambient?

Niet zozeer ambient, maar misschien meer sfeer over het algemeen. Misschien op de wijze waarop Trevor Jones dit bij Dark City deed? Grotendeels vind ik Marianelli's score teveel underscore bevatten, had hij met deze momenten meer naar Eno gekeken, had hij deze misschien nog interessanter kunnen maken.

avatar van voskat
Antony? In deze kutfilm?
Schande!

neo
Zou het eerder andersom willen zeggen l

Weet iemand het lied dat ze spelen in de aftiteling dat na het lied van de rolling stones komt. Het is een vrouwe stem en chinees achtig gezang.

Ik vind de film beter dan de soundtrack, toch leuk dat er muziek van Tchaikovsky inzit.

Hallo,

Als V die 2 gebouwen opblaast, krijg je zo'n muziekje te horen..
het is een erg mooi muziek, maar weet helaas niet hoe die heet.
weet misschien iemand hoe hij heet? ik hoop het zo snel mogelijk te weten! ik wil hem namelijk zo snel mogelijk!

goede film en de muziek klopt erbij

Mephistory
Evey Reborn, PRACHTIG.

avatar van stuntman_jasper
Ik ken die hele Dario Marianelli niet, maar naar aanleiding van deze score ga ik zeker meer van hem zoeken.

heel mooi, past goed bij de film. alleen de gezogen nummers is minder.

hoorde dat nummer van Julie London-Cry Me A River in de film en dacht hey waar ken ik dat van!?

Maar dat is natuurlijk gebruikt in High Contrast- Kiss Kiss Bang Bang! Voor de drum n base liefhebbers..