Nick Glennie-Smith - We Were Soldiers (2002)

Score
Label: Columbia

1. Prelude (0:56)
  2. What Is War? (3:33)
  3. Look Around You (8:45)
  4. Flying High (2:51)
  5. First Step (2:04)
  6. NVA Base Camp (1:12)
  7. Telegrams (1:21)
  8. More Telegrams (0:55)
  9. I'll Go with You (1:17)
  10. Horrors (1:27)
  11. Photo Montage (2:31)
  12. That's a Nice Day (2:42)
  13. Jack (0:33)
  14. Jack's Death (1:38)
  15. Final Battle (8:31)
  16. Final Departure (10:30)
  17. End Credits (6:33)
neo (crew)
Niet zomaar een score met militaire thema's. Dit is meer. Glennie-Smith weet de emotie te raken met zijn blazers die een groot gedeelte van de score te horen zijn, niet te vergeten ook de Oosterse Tibetaanse zang. ''Look Around You'' is zo een prachtig nummer wat steeds verder opbouwt en opbouwt naar een emotioneel hoogtepunt. Zimmer invloed? Misschien, toegegeven eerder genoemde nummer heeft veel weg van Journey To The Line, Final Battle heeft wat weg van Black Hawk Down... De rest van de score is gewijd aan veelal meer ingetogen nummers die spelen rond de waanzin van de oorlog. ''Photo montage'' zet je aan het dromen. Heerlijke score. 4.5 sterren

ik vind dit 1 van de mooiste film scores ooit,maar geen idee waar de cd te krijgen is,downloaden lukt zelfs nergens, vind ik echt zeer jammer

neo (crew)
Een beetje zoeken op het net zou zo al genoeg plekken moeten kunnen opleveren. Hier loopt zo een veiling.

ja ik weet het, amazon en ebay heb ik gevonden maar zonder creditcard kom je ook niet ver, maar heb hem eindelijk op soulseek gevonden, je heb er 3 versies van, extended version, een album versie met 14 en 17 nummers, irritant

neo (crew)
Die van 17 is deze score uitgaven en die van 14 de various artists cd (dus die niet kopen).

ah ok ,ik zie het nu ja, bedankt voor je moeite ik ga beide versies aanschaffen extended en normaal