The Hives - Barely Legal (1997)

Zweden
Punk
Label: Burning Heart

1. Well, Well, Well (1:02)
  2. A.K.A. I-D-I-O-T (2:12)
  3. Here We Go Again (2:12)
  4. I'm a Wicked One (1:45)
  5. Automatic Schmuck (2:17)
  6. King of Asskissing (1:46)
  7. Hail Hail Spit N' Drool (1:27)
  8. Black Jack (2:45)
  9. What's That Spell?...Go to Hell! (1:41)
  10. Theme From... (2:49)
  11. Uptempo Venomous Poison (1:13)
  12. Oh Lord! When?How? (1:42)
  13. The Stomp (1:54)
  14. Closed for the Season (2:34)
Jammer dat de nummers ZO kort zijn altijd. Nog geen eens een half uurtje en de cd is op...

avatar van bonothecat
Wie legt mij uit wat er zo bijzonder is aan The Hives

avatar van John Doe
Simpele energieke punk songs waarmee ze live er uitspringen.

Bij toeval ontdekt, hoorde het eerste nummer en dacht echt "huh? snelle punk? vet!". Ik dacht dat ze zo'n standaard top 40 mod achtig bandje waren, maar ben positief verrast
Voor de rest idd jammer van de korte nummers, maar hoort er opzich ook wel een beetje bij.

Gewoon lekkere enerfieke punk

avatar van otherfool
Ik lach me altijd het lazerus van Well, Well, Well... energieker *kan* gewoon niet. Als de plaat vervolgens verder gaat met AKA IDIOT, kan mijn dag al niet meer stuk. Het beste nummer van The Hives wat mij betreft.

Verder is het natuurlijk wel veuls te kort en 'ietwat schreeuwerig', maar zo op zijn tijd best leuk om weer eens op te zetten. Niets meer, niets minder.

3 sterren.

otherfool schreef:

*Verder is het natuurlijk wel veuls te kort
*en'ietwat schreeuwerig'
3 sterren.

Ook ik geef dit album 3*. Het is te schreeuwerig en te luid, en na een half uurtje ben je het wel al wat beu, vind ik. Here We Go Again is wel erg leuk...

De latere albums zijn verfijnder maar ik vind ze hier op hun best

Live is deze band één van de beste wat mij betreft hoor

terecht in mn top10 al is het op nummer 10

correctie: nummer 8

WELL WELL WELL

en los

avatar van Koerok
Erg dynamisch, maar de nummers spreken me helaas niet aan. Alleen 'Here We Go Again' vind ik geweldig.

Prima album, wat minder dan de albums die er na kwamen.

avatar van gukker
Dit album bewijst dat er nog heel wat leven in snelle punk zit. De nummers liggen (verrassend genoeg) lekker in het gehoor en de zanger zingt vals op een heerlijke manier! The Hives brengen snelle punk op een manier dat het bijna een persiflage wordt op het genre. De drums zijn overdreven snel en de zanger zingt net iets valser en schreeuwender dan eigenlijk zou moeten, en dat is juist wat the Hives uniek maakt.