Guy Evans & Peter Hammill - The Union Chapel Concert (1997)

Avant-Garde / Rock
Label: Fie

1. Introduction (0:41)
  2. Fireworks (3:51)
  3. A Forest of Pronouns (7:53)
  4. Anatol's Proposal (4:10)
  5. After the Show (8:07)

6. Roger and Out (3:18)

7. Accidents (9:15)

met Manny Ellias

8. Soundbeam Medley (11:32)

met David Jackson

9. Women of Ireland (2:03)

10. Ship of Fools (7:44)

met Manny Elias en Stuart Gordon

11. Hamburg Station (3:50)
  12. Seven Wonders (10:14)
  13. Barber's Adagio for Strings (9:32)

met Hugh Banton

14. Red Shift (10:50)

15. Lemmings (15:19)

16. Outroduction (3:16)
  17. Traintime (7:38)

beaster1256
zeer benieuwd naar dit concert , heb het zojuist besteld via cdwow , had er zelfs nog nooit van gehoord , maar op allmusic een zeer goede recensie van gelezen , afwachten !

avatar van citizen
Een zeer, zeer uitnodigende setlist! De eerste officiële hereniging van VDGG in 9 jaar, al gaat het - volgens de cd althans - maar om één song; Lemmings. Die andere twee zijn songs afkomstig van solowerk van Hammill.
Wat jammer dat ik dit concert niet heb mogen meemaken - een unieke gelegenheid, maar ook Hammill die goed bij stem is, de band die het begrip speelplezier een nieuwe dimensie bezorgt, het adagio van Barber uitgevoerd op het orgel van Banton...
Jammer ook dat dit de enige opname van dit, nogmaals, unieke moment lijkt te zijn. Want o mijn heer wat klinkt het beroerd. Helaas heeft Hammill de nare gewoonte opgedaan om opnames officieel op de markt te brengen die stukken slechter klinken dan bootlegs als A Stranger Still en Skeletons Of Songs. Dat is dus ook ter aanvulling/opvulling met de remasters van het VDGG-werk gebeurd. Gemiste kans.
Dus moet dit bekeken worden als archiefmateriaal? Ik zeg: ja. Voor de echte fan! Dus: voor elke fan - want er is geen tussenweg, zoals de fans weten!

citizen schreef:
De eerste officiële hereniging van VDGG in 9 jaar

Foutje: 19 jaar dus...
Maakt het uit, toch geen hond die dit leest

avatar van hadiederk
citizen schreef:

Foutje: 19 jaar dus...
Maakt het uit, toch geen hond die dit leest

Jawel! En ik ben het nog met je eens ook.

avatar van citizen
Dank je, dat doet een mens goed!