Death - Live in Eindhoven (2001)

Label: Nuclear Blast

1. The Philosopher (4:17)
  2. Trapped in a Corner (4:37)
  3. Crystal Mountain (4:57)
  4. Suicide Machine (4:18)
  5. Together as One (4:02)
  6. Zero Tolerance (4:47)
  7. Lack of Comprehension (3:41)
  8. Flesh and the Power It Holds (8:36)
  9. Flattening of Emotions (4:23)
  10. Spirit Crusher (6:55)
  11. Pull the Plug (5:20)
avatar van paulisdik
Echt niet te geloven dat Chuck brute stem had
en als je hem hoort praten tussen de nummers door zo jou zeggen van: neee, dat gebrul kan niet uit de mannetje komen

MetalDex
Wow, wat een ruige setlist. Ik ken deze nog niet, eens snel naar op zoek gaan

MetalDex schreef:
Wow, wat een ruige setlist. Ik ken deze nog niet, eens snel naar op zoek gaan

Heel verstandig MetalDex

avatar van Flammazine
Inderdaad,moest ik een best off samenstellen van elf nummers(véél te weinig) dan zou hij hier verdacht hard op lijken! Eens opsnorren deze!

MetalDex
Net geluisterd en mijn verwachtingen zijn grotendeels uitgekomen. De setlist is geweldig, en de nummers worden uitstekend gebracht. Alleen de productie is verre van goed. Dit lijkt wel een opgehemelde bootleg (dat is het volgens mij ook ) . Dat doet jammer genoeg enigszins afbreuk op de luisterervaring. Maar goed, Death is en blijft een legendarische band, en dat laat dit live-album ook weer horen.
Al met al, 3,5*

Het stemmetje van Chuck is wel heel grappig, ja, als je het vergelijkt met de zang

MetalDex schreef:
Al met al, 3,5*

Klopt Chuck klinkt als Kirk Hammet als ie normaal praat, Maar als Chuck zijn brulkunsten laat horen is het in 1 woord GEWELDIG!!!!!!!

Stijn_Slayer
Geweldig optreden vind ik dit, kijk de DVD dan ook nog vaak terug. Gave nummers worden er gespeeld, ik geloof dat er slechts 1 klein slordigheids foutje van Shannon Hamm is in het hele concert en puur gevoel in Chuck's gitaarspel. Wel is de geluidskwaliteit wat aan de mindere kant wat ze de laatste halve punt kost. 4,5*

avatar van Kef
Kef
Heb deze ook op DVD. Het bewijs dat Chuck een geweldig muzikant was. Hij mog dan wel een wat aparte persoonlijkheid hebben maar spelen dat kan die! Jammer dat hij niet meer onder ons is. Het was overgens het eerst optreden in de toen huidige bezetting.

avatar van vin13
Het eerste nummer is al heerlijk en net zoals Kef heb ik de DVD en die is goed qua geluid en beetje statisch qua beeld maar de muziek is intens, inventief en bruut.

avatar van Kef
Kef
Toch wel apart, Chuck zong vaak over ziektes. En dan bezwijkt hij erzelf aan. De DVD is gelukkig een mooie erfenis.

Stijn_Slayer
Gisteren weer eens naar de DVD gekeken, qua uitvoering vind ik deze makkelijk 5* waard. De kwaliteit is echter wat minder, en dankzij die twee zwarte balken is Chuck's hoofd soms maar half te zien. Ook de sfeer is nogal matig.

Maar, om die vingers van Chuck over z'n fretboard te zien toveren is geweldig! En dan neemt hij tegelijkertijd ook nog de vocalen voor z'n rekening.

Ik heb veel bootlegs van Death, maar ik vind deze (samen met Live in Chili '98) wel de beste show die ik tot nu toe van ze gehoord heb.

avatar van Metalhead99
Ik vind het een heerlijke DVD, ik wist niet dat ze er een CD van hadden gemaakt. Geweldig optreden.

avatar van scott
Dit optreden was echt super goed en erg goede sfeer onder het publiek. De sound was op dat moment heel goed en zou eigenlijk net zo op de cd of dvd moeten klinken. Super band die het live ook echt waar kon maken wat ze op de plaat hebben gezet.