Victor - Victor (1996)

3. Start Today (3:48)

met Dalbello

4. Mr. X (2:21)
  5. At the End (6:07)
  6. Sending Out a Warning (4:11)
  7. Shut Up Shuttin' Up (4:02)
  8. Strip and Go Naked (3:57)
  9. The Big Dance (4:14)

met Les Claypool

10. Victor (6:25)
  11. I Am the Spirit (5:31)
Grillige soloplaat van Rush-gitarist Alex Lifeson. Toch verdient-ie wel een luisterbeurt, al is het alleen maar om te horen dat wat hij speelt niet allemaal als Rush hoeft te klinken. Zo hoor je op sommige nummers flinke industrial-invloeden. Uitschieter is wat mij betreft Start Today, met als gastzangeres de altijd even fantastische Dalbello.

Het grootste deel van de plaat is ingezongen door Edwin van I Mother Earth.

avatar van rushanne
De muziek op deze cd is nog wel te pruimen, de zange daarentegen niet. Edwin, Dalbello en Lifeson himself proberen het wel, maar mij kan het niet bekoren. 2 sterren voor de moeite

avatar van notsub
Dit is een solo album van de van Rush bekende gitarist Alex Lifeson. Deze bevalt mij iets beter dan My Favorite Headache van Geddy Lee. Hilarisch hoogtepunt van de plaat is Shut Up Shuttin' Up met in de hoofdrol vrouwen die zitten te kwekken over de gebreken van de man (gitarist). Verder is het een degelijke plaat, waarop de gitarist de van Rush bekende paden meestal goed weet te mijden.

avatar van vigil
Enkel Shut Up Shuttin' Up kan mij nog een beetje bekoren verder is het slappe hap.

avatar van Brunniepoo
En juist dat nummer vond ik weer heel vervelend. Ik vind het gedicht juist heel erg mooi, maar goed, ik houd sowieso wel van Auden.

avatar van Leptop
Met Tidal in huis kun je nog eens wat luisteren. Deze stond nog op de lijst. Het is er dan toch van gekomen.

Leuk projectje, duidelijk niet-Rush, maar met een inkijkje in de gedachtenkronkels van de over het algemeen ondergewaardeerde gitarist Lifeson. Als tekstschrijver/songwriter is hij toch wat minder. Dat deed de 3-eenheid een stuk beter.