Symmetry - Watching the Unseen (2000)

Label: HP

1. Mission (5:17)
  2. The Circule (6:47)
  3. The Letters (7:13)
  4. Burning Bridges (5:48)
  5. Slave (7:20)
  6. In Your World (4:43)
  7. Land Evermore (7:02)
  8. Chaos of Birth (7:31)
  9. Raging Planet (8:24)
avatar van The Scientist
1,0
Heb deze gezocht op basis van een paar samples die ik erg fijn vond klinken, maar dat bleek ook het enige fijne te zijn eraan. Ik wil aan deze band het woord wanna-be-Dream-Theater verbinden, en Draeam Theater ben ik al bepaald geen liefhebber van. Waar het bij dream theater dan technisch nog goed in elkaar zit wil dat ook hier nog wel eens minder zijn, saai si het het grootste deel van de plaat, zelfs de stem van de zanger is minder dan die van Dream Theater (en dat zegt heel wat).

Hier heb ik de 2* voor over

avatar van Metal-D78
Hup; gemiddelde omhoog geslingerd! Prima schijf van deze tukkers. Muzikaal is het allemaal prima in orde (de vergelijking met Dream Theater vind ik wel errug makkelijk Scientist, dan kan je het hele genre progressieve metal wel mee afdoen), de zang doet af en toe wat geforceerd aan en wordt hier en daar wat saai. Ik vind het een prima schijf die ik 8 jaar na dato nog wel eens draai, om daarna snel een Fates Warning of Megadeth (met Friedman) erin te slingeren ...

Prima schijf ja. Veel catchy refreintjes! Meezingen geblazen. Dat mis ik bij de opvolger.