James Newton Howard - The Fugitive (1993)

Score
Label: Elektra

1. Main Titles (3:51)
  2. The Storm Drain (4:25)
  3. Kimble Dyes His Hair (4:22)
  4. Helicopter Chase (4:50)
  5. 'The Fugitive' Theme (3:05)
  6. Subway Fight (2:26)
  7. Kimble Returns (3:07)
  8. No Press (4:55)
  9. Stairway Chase (2:23)
  10. Sykes' Apt. (4:19)
  11. It's Over (3:39)
avatar van thomzi50
Tja, in de film erg functioneel, en bij vlagen intrigerend, maar als score zelf blijkt toch wel dat het allemaal erg effect-gericht is gemaakt. Kom niet verder dan 3*

neo
De score heeft mij in 1993 nogal overrompeld toen ik de film zag. Ook op cd vond ik het toen een geweldige luisterervaring. Vooral enkele actievolle tracks behoren tot het (ondertussen al erg uitgebreide) beste wat er op dit gebied te vinden. Zo'n compositie als The Helicopter Chase is een zinderend stukje suspense, met een overdonderend actie ritme. Op dit gebied van actie blinkt James Newton Howard sowieso al vaak uit, al is het de laatste jaren lang niet zo goed.