The Contortionist - Language (2014)

Label: Good Fight

1. The Source (2:39)
  2. Language I: Intuition (5:24)
  3. Language II: Conspire (4:15)
  4. Integration (5:46)
  5. Thrive (6:04)
  6. Primordial Sound (6:28)
  7. Arise (3:58)
  8. Ebb & Flow (7:06)
  9. The Parable (7:05)
avatar van Alicia
The Contortionist maakt progressieve metal. Van het soort "kijk mij nu eens een ingewikkeld bas-loopje naspelen". De muziek doet mij soms aan het Australische Voyager en zelfs af en toe aan The Pineapple Thief denken. Echter, The Contortionist moet het dan doen zonder de frisse, goed geschreven, melodieuze melodietjes. Ik hoor naar mijn smaak ook net iets teveel 'hak op de tak' progrock/metal.

Hoewel hier een zeer aardige zanger aan boord lijkt te zijn, vind ik de grunts - door hem of iemand anders - hier eveneens niet mooi en ook niet zo goed bij deze muziek passen en dat terwijl ik een enkele incidentele grunt echt zo erg niet meer vind.

Gelukkig kent de plaat zo nu en dan ook enkele hele mooie stukjes.

Zoals wat?

Nou... zoals bijvoorbeeld in het nummer Primordial Sound en The Parable.

Language I: Intuition ..... wat een meesterwerk!