Restorations - LP3 (2014)

Label: SideOne Dummy

1. Wales (4:17)
  2. Separate Songs (3:37)
  3. Misprint (4:57)
  4. Tiny Prayers (4:30)
  5. All My Home (4:33)
  6. Most Likely a Spy (3:27)
  7. No Castle (3:43)
  8. The Future (4:23)
  9. It's Not (6:47)
Ergens tussen Bruce Springsteen. Lucero en iets 90's punkacchtigs (Hot Water Music?) verbaasde me het bij LP2 al dat de band in Nederland nog niet werd opgepikt. Op LP3 kan je er eigenlijk gewoon niet omheen. Dikke Born In The USA stadion vibe, maar minder punk dan voorheen. Toch heeft het een rauwe kwaliteit die moeilijk te negeren is. Persoonlijk ben ik er nog niet uit hoe goed ik dit vind, maar voor liefhebbers van typysch Amerikaanse rock met een groots gebaar; luisteren!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Goeie plaat, in de stijl van Lonely the Brave. Raar dat dit nog zo weinig is opgepakt? Stem zit inderdaad niet ver van Bruce af, maar de sound is veel rauwer.
2 Stemmen nu beide uit Venray

avatar van coldwarkids
Typisch een gevalletje "gejat" van The Gaslight Anthem. Wel heel erg goed jatwerk. Most Likely A Spy geeft m'n kippenvel tot en met!! Dit soort bandjes mogen er vaker zijn.

avatar van crosskip
Dit is ook zo'n album wat ik om de een of andere reden niet had gecheckt, maar wel interessant genoeg vond om in m'n updates had gezet. Dus coldwarkids bedankt voor de herinnering dat ik dit nog eens op moest zetten!

avatar van coldwarkids
Beetje Bruce Springsteen af en toe klopt wel een beetje (wat ThirdEyeCitizen tikte)
Al is het wel erg makkelijk om daarmee te vergelijken.

Seperate Songs en Most Likely A Spy zijn briljantjes.