Roots Manuva - Dub Come Save Me (2002)

Reggae / Hip-Hop
Label: Big Dada

1. Man Fi Cool (3:59)
  2. Highest Grade Dub (3:46)
  3. Revolution 5 (4:13)
  4. Styles Dub (4:25)
  5. Tears (4:03)
  6. Dream Days [SFA Dub] (4:22)
  7. The Lynch (3:55)
  8. Brand New Dub (5:33)
  9. UK Warriors (2:54)

met Riddla

10. Witness Dub (3:57)
avatar van Sjaakspeare
Dit is het enige album dat ik van Roots Manuva heb, maar het heeft me wel meteen fan gemaakt; heerlijke creatieve UK-hiphop/dub met die zwaar vette zware stem van Roots eroverheen. 4*

avatar van Sjaakspeare
Tsjonge jonge zeg... Dit is echt fantastisch. Ik begrijp niet dat ik er aanvankelijk niet zo razend enthousiast over was.. Dik vet halfje omhoog! Vooral die dubbed versions van het originele album zijn briljant. Ik ben van mening dat Roots zich veel meer zou moeten toewijden aan dub... Alles past erbij; zijn stem, zijn hele geluid. Maar hij maakt er toch altijd duidelijke hiphopnummers van... Behalve op deze CD. Misschien wel dat deze daarom zo geweldig is.w

avatar van Sjaakspeare
Toch een beetje jammer van Revolution 5, wat wel een zwak nummer is, ondanks dat Chali 2na erop meedoet... Het blijft verder een geweldig album.

avatar van BlueVelvet
Inderdaad een erg lekker album. Rev. 5 vind ik trouwens helemaal niet zo zwak.

Maxmus
Trip nummers zoals het hoort te zijn.

avatar van BlueVelvet
Could you elaborate on that? Oftewel: wat bedoel je?

bowi01
geniaal punt