...And You Will Know Us by the Trail of Dead - IX (2014)

Label: Century Media

1. The Doomsday Book (3:32)
  2. Jaded Apostles (4:04)
  3. A Million Random Digits (3:07)
  4. Lie Without a Liar (3:22)
  5. The Ghost Within (3:14)
  6. The Dragonfly Queen (2:57)
  7. How to Avoid Huge Ships (4:46)
  8. Bus Lines (6:09)
  9. Lost in the Grand Scheme (7:26)
  10. Like Summer Tempests Came His Tears (3:42)
  11. Sound of the Silk (5:18)
avatar van DjFrankie
Hier ben ik weer benieuwd naar.

avatar van itchy
Ik inmiddels niet meer, maar misschien valt het mee.

avatar van Don Cappuccino
De hoes doet me aan Lizard van King Crimson denken, dus ik verwacht een proggy plaat.

itchy schreef:
Ik inmiddels niet meer, maar misschien valt het mee.

Tao of the DeaD (2011) was zelfs hun beste plaat, vond ik.

avatar van itchy
Voor mij liggen hun hoogtijdagen bij plaat 2 en 3.

avatar van DjFrankie
Ik heb de cd besteld met T-Shirt link is ook blauw vinyl verkrijgbaar.

Antagoon
Voor mij ook Itchy, maar hun latere platen vind ik ook goed. Sterker de laatste twee vind ik samen met 2 en 3 tot hun beste behoren. Kijk hier wel naar uit.

avatar van freakey
Ik ben het vaak met Itchy eens maar hier niet, zowel bij Trail of Dead als bij Motorpsycho vind ik later werk eigenlijk veel mooier dan eerdere platen... natuurlijk zeg ik fuck in de kerk....

avatar van DjFrankie
superrecensie in oor, belooft wat iig

avatar van evil23
Opnieuw een avontuurlijke plaat van Trail Of Dead! Vond je Tao Of The Dead al een machtige trip, dan is IX helemaal fabelachtig genieten! De track Lost In The Grand Scheme is waanzinnig mooi!

avatar van Don Cappuccino
Met IX wordt er weer een sterke plaat afgeleverd. Weer een stuk proggier dan Lost Songs, maar lang niet zo veel als bij Tao of the Dead. Luistert gewoon weer verdomd lekker weg en de band heeft echt een ontzettend herkenbaar geluid.

avatar van DjFrankie
Super goeie plaat, voer voor de jaarlijstjes

avatar van Helicon
Vorige week op luisterpaal eens geluisterd. Donders fine plaat wederom, minder puntig, en idd meer proggier dan de voorganger.
Lost in the grand scheme geweldig nummer

avatar van WoNa
IX is een heel zware plaat. Geluid is overal en daar sijpelt maar heel weinig subtiliteit doorheen. IX is ook een geïnspireerd klinkende plaat. De melodieën en de uitvoering kloppen van begin tot eind. Trail of Dead kan bij mij alle kanten uitgaan. Het ene album bevalt veel beter dan het andere en IX is een album dat goed bevalt.

Je kunt het hele verhaal lezen op WoNo Magazine.

Wo.

avatar van WesleyX16
Ik vind dit weer zeer geslaagd. Maar voor mij zijn Source, The Century en vooral So divided topplaten. Terwijl dit gewoon een heel goed album is zonder zwakke momenten er in. Meer dan ik verwachtte eigenlijk.