High Tide - Interesting Times (1987)

Label: Cobra

5. Dream Beam (3:37)
  6. Movie Madness (6:34)
  7. The Reason Why (5:17)
  8. Stike a Light (4:44)
  9. Rock Me on Your Wave (7:16)
  10. Heartstream * (3:25)
Hawkhead
Dit album werd oorspronkelijk een jaar eerder uitgebracht als per postorder verkochte tape. Een jaar later kwam hij op LP uit in Italië, waar High Tide een cult-status heeft. High Tide bestaat hier nog slechts uit Tony Hill en Simon House. De muziek is melodieuzer dan op de eerdere LP's. Toch vind ik het zeker niet onderdoen voor die twee. Tony Hill heeft een prachtige, melancholieke stem, die vaak ten onrechte met Jim Morrison vergeleken wordt. Ook heeft hij een geweldige gitaartechniek. En Simon House is een virtuoze violist, die niet voor niets bij vele groten op muziekgebied gespeeld heeft. Misschien is dit wel het beste dat hij ooit gedaan heeft, qua vioolspel. De nadruk ligt op rustigere nummers, alleen The Nexialist en Strike a Light doen aan het eerdere werk denken.

Oh, Rock me on your Wave is evenzeer typisch High Tide. De rest luister ik nog wel een keer.