Yasunori Mitsuda - The Brink of Time (1995)

Alternatieve titel: Chrono Trigger Arranged Version

1 stem

Japan
Score
Label: Squaresoft

1. Chrono Trigger (6:14)
  2. Secret of Forest (6:11)
  3. Zeal Palace (4:46)
  4. Warlock Battle (3:46)
  5. Chrono Corridor (7:16)
  6. Undersea Palace (4:09)
  7. World Revolution (6:04)
  8. The Brink of Time (2:45)
  9. Guardia Millenial Fair (6:28)
  10. Outskirts of Time (5:12)
Prachtig voorbeeld hoe je videogamescores ter inspiratie kan gebruiken om met totaal wat nieuws te komen.
Chrono Trigger viel nooit echt in het rijtje Final Fantasy en dergelijke qua muziek.
De soundtrack neigde altijd meer naar de jazz kant alhoewel er een aantal prachtige semi-(snes)orkeststukken in zaten zoals het thema van Chrono.
Verwacht hier dan ook geen georkestreerde versies van de tracks uit het spel maar eerder een (acid)jazz album met Spaanse warmbloedige beats die je weer laten terugdenken aan die goeie oude tijd.
Tevens ook een zeer geschikt album als je het spel nooit hebt gespeeld want de muziek uit het spel staat zowiezo als een huis en zo ook dit album.

Als je toch liever orkestrale versies wilt horen moet je even rondzoeken want verschillende Japanse orkesten hebben een aantal nummers uit dit spel al bewerkt.