John Barry - The Chase (1966)

Score
Label: Columbia

1. Main Title (2:49)
  2. The Chase Is On (4:45)
  3. Saturday Night Philosopher (4:47)
  4. What Did I Do Wrong? (2:43)
  5. Call That Dancin'? (3:42)
  6. Stop Talking Anything (3:36)
  7. Look Around (2:06)
  8. The Beating (3:26)
  9. And You've Got One! (2:43)
  10. I Came to the End of Me! (2:55)
  11. Blues for Bubber (4:09)
  12. The Junkyard (5:31)
  13. I'll Drink to That (2:49)
  14. Next Morning (5:18)
avatar van Thunderball
Ik heb deze plaat niet, maar heb uiteraard wel eens de film gezien en heb de main title op een best of LP en cd van Barry staan.

Dat theme doet me altijd denken aan een gans, hoe vreemd dat misschien ook klinkt.

Overigens heb ik ook nog een soundtrack cd van Barry, die helaas niet hier op musicmeter vermeld staat:

Game of death/Nightgames

De eerste is uiteraard de soundtrack van de beroemde Bruce Lee film, waar bij de muziek weer stukken beter is dan de eigenlijke film

de tweede is een soft-erotische film, waar ik verder nog nooit van gehoord had en is met slechts 6 tracks waarschijnlijk ook niet compleet?

neo
Misschien wel omdat er in de melodie een soort speelsheid zit, die aan een manier waarop een gans loopt doet denken.

Game of Death is inderdaad ook grandioos! Voeg die wel even toe.

avatar van Boermetkiespijn
Een gans kan ik me eigenlijk alleen voorstellen bij "Saturday Night Philosopher" ..